شناسهٔ خبر: 38374556 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ساخت و سازهایی که برج طغرل را تهدید می‌کند

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها،‌ بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی گفت: ساخت و سازهای اطراف برج طغرل این سازه قدیمی و با قدمت را تهدید می‌کند.

صاحب‌خبر -

سیدهادی احمدی مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها،‌ بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، درباره آخرین وضعیت برج طغرل اظهار داشت:‌ تهدیدی که همیشه برج طغرل داشته ساخت و سازهای مجاور آن است. اینکه بگویند برج کج شده و دارد می‌ریزد پایه و اساس علمی ندارد.

وی فزود: در هر صورت برج طغرل در حال پایش‌های علمی است و نگرانی در مورد ایستایی آن وجود ندارد. 

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها،‌بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی یادآور شد: متاسفانه ساخت وساز اطراف برج طغرل این برج با قدمت بالا را تهدید می‌کند و این ساخت و سازها مانند ایجاد ایستگاه فشار قوی گاز است که این برج را تهدید جدی می‌کند و نباید آدرس غلط درباره این برج داد. چرا که مواردی که مطرح می‌کنند بعضا پایه و اساس علمی ندارد.

احمدی یادآور شد: ما همیشه نگران ساخت و سازهای اطراف این برج بوده‌ایم. مترو یا مجتمع‌های تجاری که اطراف این برج ساخته می‌شود تهدید جدی برای برج طغرل است و سال‌هاست که با شهرداری درگیری‌های حقوقی در این خصوص داریم. که البته تا اندازه‌ای میراث فرهنگی در این خصوص موفق بوده برای حفظ آثار تاریخی  و هویت شهر نیاز به کمک مردم و رسانه‌ها داریم.

وی یادآور شد:‌ متاسفانه با ساخت و سازهای صورت گرفته در اطراف ابن بابویه نیز خسارت‌هایی به آن قسمت وارد شده و نباید اجازه دهیم این خسارت‌ها به برج طغرل هم وارد شود.

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها،‌بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی گفت:‌در کل برج طغرل آنقدر خوب ساخته شده که خود به خود اتفاقی برای آن نیفتد و پیگیری های حقوقی ما از شهرداری هم بابت این برج همچنان ادامه دارد.

احمدی تاکید کرد:‌ ما توانسته‌ایم جلوی ساخت و ساز این برج را بگیریم و در حال حاضر هم مشغول مذاکرات حقوقی با شهرداری هستیم تا آسیب جدی‌تری به برج طغرل وارد نشود.

انتهای پیام/

نظر شما