شناسهٔ خبر: 38373957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«میدان حضور» مردمان پولادین خود را فرامی‌خواند

امروز نیز عرصه، عرصه آزمون است، میدان حضور همچنان مردان و زنان پولادین این سرزمین را فرامی‌خواند برای اهتزاز نام زیبایت تا همیشه تاریخ، بر بلندای مام وطن.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تبریزی‌ها امروز جمعه(۲ اسفند ۹۸) از همان ساعات اولیه صبح همگام با مردم سراسر کشور در شعب اخذ رای انتخابات مجلس یازدهم حاضر شده‌اند و آراء خود را در حال انداختن به صندوق‌های رای هستند‌.

طبق روال هر انتخابات، برخی از شعبات حساسیت ویژه‌ای دارد که از جمله آنها مسجد قدیمی انگجی تبریز است و از همان ساعات نخستین مقصد بسیاری از سیاسیون، بازاریان، جوانان و غیره برای رای است. 

ساعت ۸  صبح روز جمعه است و یک رای اولی به همراه پدر وارد مسجد می‌شود؛ چهره‌اش حاکی از هیجان خاصی است و از اینکه ۱۸ سالش تمام شده و در یک روز حساس می‌‌تواند در یک تصمیم جدی کشور شرکت کند، خوشحال است.

همان‌طور که این رای اولی می‌گوید، او هیجانی تصمیم نگرفته و خوشحال است که می‌تواند در تصمیمات بزرگ کشور نقش‌آفرین باشد. 

اولین دقایق صبح است و هنوز صف طولانی در مسجد تشکیل نشده است ولی هر از گاهی، فردی وارد مسجد می‌شود؛ نماینده فرماندار در شعبه به خبرنگاران حاضر می‌گوید: کمی بگذرد، جای سوزن انداختن در این مسجد نیست. 

عقربه‌های ساعت روی ۸/۱۵ صبح است و خانواده سه نفری وارد مسجد انگجی شد؛ این خانواده اصالتا اهل جمهوری آذربایجان است و چندین سال است که اقامت ایران را دریافت کرده‌اند. 

گلیه نقی‌لو، علت حضور زودهنگام خود در انتخابات را این چنین توضیح می‌دهد: من خود را یک ایرانی می‌دانم و از وقتی به ایران آمده‌ام در همه انتخابات حضور داشته و دختر خودم را نیز چنان تربیت کرده‌ام که بی‌تفاوت نباشد. 

۸/۳۰ صبح و لحظه به لحظه بر تعداد شرکت‌کنندگان افزوده می‌شود، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی وارد مسجد انگجی شده و بعد از انداختن رای خود در جمع خبرنگاران حاضر شده و می‌گوید: این انتخابات بعد از راهپیمایی پرشکوه ۲۲ بهمن و شهادت سردار سلیمانی است به طوریکه مردم امتحان خود را داده و نشان داده‌اند که در شرایط حساس برنده هستند. 

وی افزود: قطعا  همان شور و هیجان دو آزمون قبلی در پای صندوق‌های رای دوباره خلق خواهد شد چرا که مردم ایران و آذربایجان وظیفه‌شناس هستند و به خوبی می‌دانند که آینده جوانان را شکل می‌دهند.  

استاندار آدربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه انتخابات پرشور یک  امنیت پایدار در مقابل دشمنان رقم خواهد زد، افزود: در این مدت بلندگوهای خارجی و دشمنان نظام تلاش کردند تا کمترین مشارکت در انتخابات باشد ولی همه می‌بینید که هنوز زمان شروع انتخابات آغاز نشده بود که ۴ هزار نفر برای رای پشت شعبات بودند. 

وی خاطرنشان کرد: الحمدالله تفاوت سایر انتخاب این است که مردم با وجود تمام مشکلات در صحنه حاضر بوده و خم به ابرو نیاورده‌اند. 

پورمحمدی با بیان اینکه گام دوم امیدآفرینی و تاکید بر حضور جوانان است، افزود: زیرا این انتخابات آینده مملکت را در بر دارد و با توجه بر اینکه مجلس در راس امور است، پس باید

در این میان سردار عبدی وارد مسجد انگجی می‌شود، او شرکت در انتخابات را رقم زدن سرنوشت و یکی از اقدامات قابل توجه در نطام مردم‌سالاری دینی برشمرده و می‌گوید: نماد مردم‌سالاری دینی مشارکت در الزامات و انتخابات در سرنوشت کشور است. 

وی می‌افزاید: این دوره استکبار جهانی به شدت به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در بین جوانان است ولی الحمدالله مردم روشن، آگاه و به‌روز هستند و جهت پاسخ به یاوه‌گویی استکبار جهانی و دشمنان در صحنه حضور داشته و این دوره هم مانند دوره‌های قبل شاهد هستیم از اول وقت مردم، جوانان، زن و مرد در انتخابات حضور دارند. 

 حجت‌الاسلام آل‌هاشم امام جمعه تبریز رای خود را با حضور در مسجد رادمردان به صندوق انداخت و با لبخند در جمع خبرنگاران حاضر شد، و اظهار داشت: حتما عجله کنند چرا که کار خیر هر چقدر با سرعت انجام شود، همان مقدار اجر و پاداش آن بیشتر است. 

وی افزود: یک توصیه به رای اولی‌ها دارم،  آنهایی که اولین سال شرکت در رای‌گیری را دارند حتما در سرنوشت خود و کشور سهیم باشند، اهمیت شرکت در انتخابات این است که علاوه بر اینکه در سرنوشت خود و کشور سهیم می‌شویم،می‌خواهیم مجلس قوی داشته باشیم. 

امام جمعه تبریز، گفت: استکبار و صهیونیست شبانه‌روز تلاش می‌کنند حضور مردم در این انتخابات را کمرنگ کنند. 

وی توضیح داد: دو نفر مبتلا به ویروس کورونا شده است و در کل کشور شبکه‌های ضدانقلاب و معاند تبلیعات راه انداخته‌اند که ای مردم مواظب باشید تا از حضور در مجامع عمومی و صندوق رای جلوگیری شود چراکه شایعه کرده‌اند که  امکان انتقال این بیماری هست که البته این نشان‌دهنده عصبانیت  دشمن است. 

نماینده‌ ولی فقیه اظهار کرد: شبکه ضدانقلاب شایعات زیادی راه انداخته‌اند و می‌گویند استامپ ویروس کورونا منتقل می‌کند، تمام تلاش‌های دشمن برای کمرنگ کردن حضور مردم است از این‌رو باید مجلس قوی داشته باشیم و یکی از راه‌های قوی شدن مجلس قوی است. 

وی ادامه داد: مجلس قوی دو رکن دارد،حضور در انتخاب رکن اول و رکن دوم نیز انتخاب اصلح است که به همین خاطر باید افرادی را انتخاب کنند که پایبند به انقلاب، نظام، آرمان شهدا و امام هستند و در روزهای سخت رهبری را فصل‌الخطاب قرار داده و شجاع و روحیه استکبارستیزی دارند. 

بهروز مهدوی، فرماندار تبریز نیز مسجد انگجی را مقصد شرکت در انتخابات انتخاب کرده، او به خبرنگاران می‌گوید: الحمدالله همه شرایط برای برگزاری یک انتخابات مناسب و شایسته برقرار است. 

او می‌افزاید: استفاده از استامپ اجباری نیست و مردم می‌توانند امضا کنند. 

سردار عابدین خرّم، فرمانده سپاه عاشورا دیگر مسوولی است که ساعت ۹ صبح وارد مسجد انگجی می‌شود، او در جمع خبرنگاران حضر شده و می‌گوید: دوم اسفند روز انتخابات مجلس شورای اسلامی و همان جشن ملی است زیرا سرنوشت و امنیت را در این روز رقم می‌زنیم. 

وی گفت:نطام دو پایه اساسی مردم‌سالاری دینی دارد و هروقت مردم حصور داشته مهر تایید بر نظام جمهوری اسلامی زدند، موجب امنیت و وحدت بیشتر شد. 

فرمانده سپاه عاشورا تاکید کرد: عشق و علاقه مردم بدون توجه به پروپاگندای رسانه‌ای دشمن،مهر تایید بر عزت و عظمت است.

امیر سرتیپ دوم عیسی میرزایی، فرمانده قرارگاه تاکتیکی ارتش  سید الشهدا نیز در حاشیه انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این حق طبیعی مردم است تا در سرنوشت آینده خود دخیل باشند. 

وی با بیان اینکه هر برگ رای می‌تواند مشت محکمی بر دهان دشمنان باشد، افزود: ۴۱ سال است که دشمن شایعه‌سازی علیه ایران دارد و تلاش بر ایجاد شکاف بین مردم و مسوولان داشته و هر روز به دنبال یک راهبرد برای انجام این افکار است که در همگی هم شکست خورده است. 

فرمانده قرارگاه تاکتیکی ارتش  سیدالشهدا خاطرنشان کرد: مردم ایران مردم روزهای سخت بوده و همیشه در شرایط سخت در مقابل دشمنان می‌ایستند و پشت رهبرشان را خالی نخواهند کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ر

نظر شما