شناسهٔ خبر: 38369790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

4 نامزد انقلابی بوشهر راهی مجلس شدند

با پایان یافتن شمارش آرا در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر، نامزدهای راه یافته به مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، امروز در استان بوشهر، همزمان با سراسر کشور زنگ آغاز یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  به صدا درآمد تا تکلیف چهار نماینده استان بوشهر و در مجموع ۲۹۰ نماینده مجلش شورای اسلامی آینده مردم در خانه ملت مشخص شود.

جمیری، رضایی، کرمی و احمدی راهی مجلس شدند

00:24 بر اساس شمارش آرا، نامزدهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اختلاف نسبتا زیادی نسبت به رقبا در صدر آرای ماخوذه قرار گرفتند و راهی بهارستان شدند.

بر اساس شمارش آرا در استان بوشهر تا این لحظه، عبدالکریم جمیری از حوزه بوشهر، گناوه و دیلم، ابراهیم رضایی از حوزه دشتستان، غلامحسین کرمی و از حوزه دشتی و تنگستان و حجت الاسلام موسی احمدی پیشتاز آرای ماخوذه هستند.

23:15 مهلت اخذ رای در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر به پایان رسید و در بسیاری از شعب، شمارش آرای نامزدها آغاز شده است.

 پایان اخذ رأی در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم

22:10   مجید خورشیدی معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار بوشهر گفت: مهلت اخذ رأی در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم تا ساعت 22 بوده است که به پایان رسیده، منتها افرادی که هنوز در شعب حضور دارند می‌توانند رأی خود را به صندوق بیاندازند.

وی افزود: همچنین زمان اخذ رأی در حوزه‌ انتخابیه دشتستان و حوزه دشتی و تنگستان تا ساعت 22:30  و در حوزه انتخابیه دیر، کنگان، جم و عسلویه نیز تا ساعت 23  تمدید شده است و روند رأی گیری از شهروندان ادامه دارد.

لحظه به لحظه بر جمعیت رأی‌دهندگان افزوده می‌شود

 19:30  با غروب آفتاب و پس از وقت نماز مغرب و عشاء شعب اخذ رأی در سراسر استان شلوغ‌تر از قبل شده است و بسیاری از افرادی که موفق نشده‌اند رأی خود را به صندوق بیاندازند، هم‌اکنون  در شعب آحاضر شده‌اند تا به وظیفه شرعی خود عمل کنند.

 

 

اوج گیری شایعات

17:15 هر چه به پایان زمان رای گیری نزدیک می‌شود، شایعات فضای مجازی در خصوص برخی از نامزدها شدت گرفته که یکی پس از دیگری تکذیب شده است.

ازدحام جمعیت در شعب اخذ رای مساجد

16:45 مشاهدات خبرنگاران فارس حاکی از آن است ، هر لحظه بر ازدحام جمعیت مشارکت کنندگان در انتخابات خصوصا در مساجد مرکز شهر افزوده می‌شود.

عکس گرفتن از برگه رای تخلف است

16:15 دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر: برخی افراد از برگه رای خود در شعبه‌های رای گیری عکس می‌گیرند که براساس قانون این کار تخلف است و نباید انجام شود. عوامل بازرسی شعبه‌های رای‌گیری باید پیگیری لازم را انجام و از این کار ممانعت کنند.

15:00 برگزاری انتخابات مجلس حوزه بوشهر، گناوه و دیلم بر روی سکوی نفتی فروزان که در حوالی خارگ، مرز ایران با عربستان قرار دارد.

 

 

135 شعبه اخذ رای در شهرستان بوشهر فعال است

13:15 فرماندار شهرستان بوشهر گفت: ۱۳۵ شعبه آرای مردم در شهرها و روستاهای شهرستان بوشهر از جمله جزیره خارگ را در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمع‌آوری می‌کنند.

12:30 حضور پرشور مردم و صف‌های طولانی انتخابات مجلس در مسجد توحید

 

 

اخذ گزارش تخلفات و پیگیری قضایی توسط شعب ویژه در محل

12:00 قائم مقام هیأت نظارت استان با اشاره به اینکه به منظور تسریع در رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی هماهنگی های لازم با شعب ویژه دادگستری شهرستان ها انجام شده است گفت : جهت رسیدگی فوری و دقیق به تخلفات احتمالی گزارش شده، شعب مستقر در دادگستری شهرستان ها آمادگی وصول و پیگیری اینگونه گزارشات را دارند.

11:15 شکوه انتخابات مردم بوشهر در کرانه خلیج‌فارس - تصاویر بیشتر

 

بازدید استاندار بوشهر از ستاد برگزاری انتخابات

10:30 گراوند استاندار بوشهر به همراه رئیس ستاد انتخابات از ستاد انتخابات استان بازدید کرد و در جریان روند انتخابات استان قرار گرفت.

صدور بیش از 2700 کارت نماینده کاندیداها

9:30 : خلیل رضایی در گفتگو با خبرنگار فارس در بوشهر با اشاره به اینکه تا شب گذشته بیش از 2700 کارت نماینده کاندیداها جهت حضور در شعب اخذ رأی صادر گردیده است، اظهار داشت: جهت اطمینان بخشی به مردم و کاندیداها، با صدور کارت نماینده کاندیداها جهت حضور در شعب اخذ رأی موافقت گردیده است و حدود 3250 ناظر آموزش‌دیده را به‌کارگیری نموده تا باهمکاری دیگر عوامل اجرایی، امنیتی، انتظامی و قضائی این امر خطیر را با دقت هرچه بیشتر انجام دهند.

قائم‌مقام هیأت نظارت استان بوشهر ضمن استناد به ماده 55 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: در قانون انتخابات به‌صراحت حضور نماینده کاندیدا در روز انتخابات عنوان گردیده و این نمایندگان می‌توانند در محل شعب اخذ رأی حضورداشته و چنانچه تخلفی در شعب اخذ رأی صورت گیرد بدون دخالت، مراتب را به هیأت های اجرایی و نظارت کتباً اعلام نموده و حضور آنان تا پایان اخذ رأی و شمارش آرا و تنظیم صورت‌جلسه نیز بلامانع است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر رأی خود را به صندوق انداخت

8:30 آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر صبح امروز در اولین ساعات آغاز رأی گیری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در محل صندوق سیار شماره 90 مستقر در اداره کل بنادر و دریانوردی  بوشهر، رأی خود را به صندوق انداخت.

رقابت 66 نامزد کرسی مجلس در استان بوشهر

با توجه به اینکه تا روز گذشته 35 نفر از نامزدها از ادامه رقابت انتخاباتی انصراف داده، تعداد 66 کاندیدا باقی‌مانده‌اند که برای هر کرسی نمایندگی در حوزه‌های مختلف استان حدود 17 نفر باهم به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/

نظر شما