شناسهٔ خبر: 38367935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پایان انتخاباتی دیگر با یک حضور دقیقه نودی

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اصفهان برگزار شد؛ انتخاباتی که بار دیگر تا ساعت 23 تمدید شد و شواهد میدانی حاکی از مشارکت در ساعات پایانی فرآیند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهم‌ترین رویداد سیاسی سال 98 از دقایقی پیش همزمان در سراسر ایران آغاز شد؛ روزی که مردم منتخبان خود را برای چهارسال آینده برای تصاحب کرسی‌های قانون‌گزاری انتخاب خواهند کرد.

23:00 قاسمی رئیس ستاد انتخابات استان در جمع خبرنگاران از پایان مهلت رای‌گیری خبر داد و گفت: پیش بینی می‌کنیم صبح فردا بخش قابل توجهی از آرا مشخص شود.

22:45 درحالی که برخی همچنان برخی از شعب میزبان افرادی است که تاکنون موفق به حضور در این عرصه نشده‌اند، کار شمارش آرا در شعبی که مراجعه کننده ندارند، آغاز شده است.

22:15 جمعیت مشتاق در شعب و مراجعه مردم مسؤولان را مجاب کرد تا یکساعت دیگر انتخابات تمدید شود؛ به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور، شعبی که مراجعه کننده ندارند، می‌توانند فرآیند شمارش آرا را آغاز کنند.

21:45 بررسی میدانی خبرنگار فارس از شعب انتخاباتی شهر اصفهان حمایت از صف‌های طویل در تعدادی از شعب دارد؛ فرماندار اصفهان مشارکت در شهرستان را تا ساعت 18 حدود 20 درصد اعلام کرد.

19:20 با وجود آنکه فرماندار اصفهان از آمار 320 هزار نفری مشارکت تا ساعت 18 در اصفهان خبر داده بود، اما گزارش‌های خبرنگاران فارس از حوزه‌های رأی‌گیری حکایت از آن دارد که مردم فرآینده رأی‌ریزی را به ساعات پایانی انتخابات موکول کردند و در حوزه‌ها صف‌های طولانی رأی تشکیل شده است.

19:00 بنابر گفته فرماندار اصفهان، تا ساعت ۱۸ ، ۳۲۰ هزار نفر از واجدان شرایط از حوزه انتخابیه اصفهان رای خود را به صندوق انداختند تعداد کل واحدان شرایط رای در حوزه انتخابی شهرستان اصفهن یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است که با این تعدا شاهد مشارکت ۲۰ درصدی بوده ایم

18:00 جمعیت مشتاق همچنان در شعب اخذ رای حضور دارند و از همین رو به گفته حیدر قاسمی رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان انتخابات تا ساعت 20 تمدید شد؛ همچنین به گفته وی و با توجه به طول کشیدن فرآیند شمارش آرا، مدارس نواحی 6 گانه فردا تعطیل خواهد بود.

15:30 در کدامین کشور جهان میتوان جمعینی با این همه تنوع پیدا کرد که با علاقه و ایمان ۴۱ سال پای کشورشان در  سختترین شرایط ایستاده باشند و از هر قشر،صنف، قومیت، مذهب و با هر زبانی دست در دست هم شوری این چنین ایجاد کنند، رقصی در میانه میدان انتخابات در حالی که آماج تحریم‌ها و مسائل اقتصادی مختلف هستند.

13:30 زن بسیار مسنی عصازنان و‌با طومأنینه وارد حوزه انتخابیه شد، مردی که همراهشان‌ بود آهسته‌ گفت: این خانم‌ دکتر هوشبری بوده و اکنون با وجود اینکه دچار الزایمر شده است اما صبح اول وقت از من خواست که برای رأی دادن حتما شرکت کند. دوربین که روی پیرزن رفت، از ته دل مرگ بر امریکا و پاینده باد ایران گفت.

 

12:30 مرد شناسنامه اش را به دست گرفت و گفت جوانترها از ما پیرها یاد بگیرند، اینطور پای کشور باید ماند، شاد بود و‌ لبخند بر لب داشت،  مانند همه افراد دیگری که در صف ایستاده بودند. بعضی از خانواده ها رأی خود را به دست فرزندانشان به صندوق می‌انداختند و برگه رأی در دست نسل پنجمی های انقلاب تبدیل به یک سند زنده و پویا و در قلبش شعله فرزوانی می شد که بر سر شجره طیبه می تابید و گرمایی عشق به آن می‌بخشید.

10:57 جمعیت حاضر در صف رأی‌گیری را غالبا جوانان تشکیل می‌دهند و ریش‌سفیدان همچون در گران‌بهای سفید درخشانی در بین این‌جوانان‌می‌درخشند، جوانانی که چرخ دنده‌های کارخانه انقلاب در گام دوم هستند، همان جوانانی که  با همت و غیرت خود قرار است در دومین گام انقلاب، پرچم‌ تمدن نوین اسلامی را بر قله‌های رفیع جامعه جهانی اسلام و مسلمین به اهتزاز درآورند.

10:37 هر مهری که پای شناسنامه‌های این‌جمعیت حاضر می‌خورد به مثابه یک حکم تضمین آینده کشور و یک اجر بر روی دیوار آزادی و استقلال جمهوری اسلامی است. هر مهر یک خط قرمز بر روزی‌ خطوط‌قرمز چهل و‌ یک ساله‌ای است که ایران عزتمند دور‌ خود کشیده و ‌مرز نه شرقی و‌ نه غربی‌اش را پر رنگ کرده...

10:05 عصا زنان با چهره‌ای که گرد پیری بر آن نشسته اما با دلی جوان و‌ پر انرژی در سن 80 سالگی‌به پای صندوق‌های رأی آمده بود، می‌گفت به هر مردنی هم که باشد باید برای ایران بیایم؛ سرت سلامت مادر وطن.

9:30 حیدر قاسمی پس از انداختن رای خود به صندوق گفت: طبق قانون انتخابات در روز تعطیل باید انجام شود که از ساعت 8 صبح به مدت 10 ساعت برگزار می شود و بنا بر ضرورت و درخواست ستادهای انتخابیه قابل تمدید است و امیدواریم با حضور و مشارکت مردم در ساعت های اولیه، دچار ازدهام و تراکم نشویم.

معاون استاندار اصفهان افزود: همه پیش‌بینی‌ها انجام شده و ستاد انتخابات از ماه‌ها قبل فعال شد؛ 56 حوزه انتخابیه اصلی و فرعی در اصفهان داریم که هماهنگی‌های آن‌ها انجام شده و بدون هیچ کم و کاستی از ساعت 8 صبح امروز انتخابات و فرآیند رای‌گیری آغاز خواهد شد.

وی افزود: در کل استان 2838 شعبه اخذ رای داریم که بابت 15 حوزه به همراه یک حوزه اقلیت در سطح استان وجود دارد؛ در طول 41 سال گذشته این وضعیت و بدخواهی‌های منفی را داشتیم ولی خوشبختانه مردم انقلاب و نظام را از خودشان می‌دانند و با تعلق و عنایتی که دارند، می‌توانند حضورشان اثر گذار باشند؛ حتما این بار هم حضور و مشارکت لازم را خواهند داشت و به این جوسازی هم توجه نخواهند کرد.

9:10 به مادری که گوشه این صف طولانی ایستاده می‌گویم چرا امده‌اید؟ سخت‌تان نیست؟ بغض گلویش را می‌گیرد و با چشمان پر اشکش می‌گوی: مادر ما هنوز عزاداریم! و رخت عزا بر تن داریم، ما هنوز عزادار فرزندمان، عزادار سردار عزیز‌مان هستیم، می‌خواهی نیاییم که دل قاتلانش شاد شود؟ آیا تا به حال دیده‌ای که مادری باعث شادی دل قاتل ظالم و زرگو فرزندش را شود؟ می‌خواهم با آمدنم با همین دستان لرزان رای بدهم و حسرت نیامدنمان را بر دل این ظالمان و زرگویان بگذارم.

9:03 استاندار اصفهان با حضور در شعبه اخذ رای پل خواجو و پس از ایستادن در صف و طی کردن مراحل قانونی، رای خود را در صندوق انداخت؛ همچنین امام جمعه اصفهان نیز با حضور پای یکی از شعب اخذ رای، در این حماسه حضور پیدا کرد.

8:55 اری درست است، اینجا شهر شهیدان، شهرکاظمی ها و خرازی و همت است، مادران این شهر همچون رباب شهید پرورند و حماسه آفرین‌اند، همچون زینب کبری و امروز خوب می‌دانند که میدان حماسه‌یشان در پای صندوق رای است، آن‌ها حماسه آفرینی را از همین الان به دختران‌شان، مادران آینده نشان می‌دهند و این را می‌توان در گفت‌وگو مادری با دختر نوجوانش فهمید که می‌گوید امروز آمده‌ایم پای صندوق رای تا به دنیا و دشمنان داخلی و خارجیمان بگوییم « اگر آسمان هم به زمین بیایید، تحریم‌ها و خباثت‌های شما روز به روز بیشتر شود، ما راهمان را از مسیر حق و ولایت عقب نمی‌کشیم».

8:40 استاندار اصفهان تعداد واجد شرایط رای دادن در استان را 3 میلیون 600 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد در 2838 شعبه اخذ رای استان اصفهان حضور پیدا می‌کنند که از این 170 هزار نفر رای اولی داریم.

وی همچنین افزود: براساس دستورالعمل آمده نیازی به استفاده از انگشت زدن به صورت فیزیکی نیست و احراز هویت از طریق الکترونیکی صورت خواهد گرفت.

8:35 مردم همیشه در صحنه اصفهان بار دیگر آماده خلق حماسه سیاسی هستند، مردم بصیر نصف‌جهان خوب با جبهه‌های جنگ آشنا هستند، آن‌ها می‌دانند که اگر ۸ سال وظیفه‌یشان حضور در جبهه‌های جنگ حق و باطل بود امروز تکلیف‌شان از جنس غرور آفرینی و عزتمندی برای ایران اسلامی و نظام مقدس آن در پای صندوق‌های رای است.

8:21 قطره قطره مردم به دریای خواجو‌ ریخته می‌شود، همان‌کام‌روانان سحرخیزی که منتظر شروع رسمی انتخابات بودند و‌ قاطع و محکم سر انگشت سعادت بر پای برگه خود زدند، برگه‌های که قرار است آینده چهار سال آتی نصف‌جهان، شهر گنبدهای فیروزه‌ای را رقم بزنند؛ برگه‌هایی که‌شاید زاینده رود را در رگ‌های جان اصفهان جاری کنند و به سقف شهر رنگ آبی پررنگ بپاشند.

8:00 شمارش معکوس شروع می‌شود و عقربه‌ها ساعت هشت صبح دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۸ را نشان می‌دهد،‌ عطر صلوات در فضای شعب اخذ رأی صفهان می‌پیچد و فرایند رأی‌گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور رسمی آغاز می‌شود.

7:45 نم باران‌دیروز هوای اصفهان را به غایت بهاری و دلپذیر ساخته، پرنده‌های مهاجر در باقی مانده زاینده‌رود آب تنی می‌کنند، پل‌خواجو در حال آماده شدن است؛ آماده ‌‌میزبانی از نسل سردار سلیمانی‌هایی که همچون فرمانده‌ خود دل در گرو‌ این مرز و‌ بوم دارند، همان‌هایی که معتقدند خداوند تغییر در سرنوشت‌شان را در جوهر سرانگشت اشاره‌شان قرار داده است.

در حالی که کمتر از یک ربع ساعت دیگر تا آغاز رسمی انتخاب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده،
داربست‌ها و بنرها، میزها و تقسیم تعرفه‌ها، تنظیم دوربین فیلم‌برداری و صندوق‌های آرا بدون هیچ عجله و شتاب و در کمال آرایش سر جای خود قرار می‌گیرند و صف‌آرایی می‌کنند.

انتهای پیام/63077/ک30/

نظر شما