شناسهٔ خبر: 38367900 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

گفت‌وگوی تلفنی سران آلمان، روسیه و فرانسه درباره ادلب

فارس

سران کشورهای آلمان، روسیه و فرانسه در یک گفت‌وگوی تلفنی مشترک درباره حل و فصل مسائل مربوط به «ادلب» سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، کاخ الیزه اعلام کرد «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه و «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان آمادگی خودشان را برای دیدار با روسای جمهور روسیه و ترکیه و گفت‌وگو برای یافتن راه حلی جهت بحران ادلب سوریه اعلام کرده‌اند. 

پیش از این کاخ کرملین هم اعلام کرده بود «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگو با ماکرون و مرکل بر ضرورت خنثی‌سازی تهدید تروریسم و حفظ وحدت سوریه تأکید کرده است. 

کرملین همچنین همراستا با بیانیه کاخ الیزه خاطرنشان کرد ماکرون و مرکل به پوتین اطمینان خاطر داده‌اند آماده‌ برگزاری دیداری مشترک با «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در خصوص ادلب هستند. 

کشورهای غربی در روزهای گذشته واکنش تندی به عملیات پاکسازی تروریست‌ها در استان ادلب توسط ارتش سوریه داشته‌اند و به همین دلیل تلاش کرده‌اند فشارها روی دمشق را تشدید کنند.

اتحادیه اروپا چند روز پس در واکنش به پیشروی‌های ارتش سوریه در عملیات پاکسازی و آزادسازی استان ادلب از تروریست‌ها، تحریم‌ها علیه سوریه را تشدید کرد. در بیانیه اتحادیه اروپا تصریح شد: «پارلمان اتحادیه اروپا امروز ۸ بازرگان برجسته و دو نهاد مرتبط با بازرگانان نظام سوریه و حامیانش را در لیست تحریم‌ها قرار داد».

نظر شما