شناسهٔ خبر: 38367472 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون زیرساخت دانشگاه خبر داد

حمایت ۲۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی دانشگاه علوم پزشکی مجازی از ایده‌های خلاقانه

طاهره مرادی

معاون زیرساخت دانشگاه علوم پزشکی مجازی از تصویب برنامه "ایبال" به منظور حمایت از ایده‌های خلاقانه خبر داد و گفت: این دانشگاه آماده حمایت مالی ۲۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی از ایده‌های خلاقانه است.

صاحب‌خبر -

 دکتر آیین محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به جزئیات برگزاری برنامه ایبال اشاره کرد و گفت: این دانشگاه درخواست‌های متعددی از قسمت‌های مختلف وزارت بهداشت و صاحبان ایده در سطح جامعه و دانشگاه‌های علوم پزشکی داشته است که در نهایت به این نتیجه رسید که ایده‌های خاصی که فناورانه بود را مورد حمایت قرار بدهد. البته دانشگاه از لحاظ قانونی هیچ وظایفی در برابر حمایت از این ایده‌ها را ندارد اما در بررسی‌های خود به این موضوع رسیدیم که بهترین سازوکار برای حمایت از این ایده‌ها راه‌اندازی یک شتاب‌دهنده است.

وی در ادامه تصریح کرد: شتاب دهنده معمولا برای حمایت از ایده‌ها و کسب و کارهای نوین و دانش بنیان ایجاد می‌شوند، به همین جهت شتاب دهنده دانشگاه علوم پزشکی مجازی را به اسم ایبال تصویب کردیم و حوزه فعالیت‌های ایبال تقریبا در پنج قسمت مجزا یعنی آموزش مجازی، پزشکی از راه دور، فناوری‌های مالی در حوزه سلامت، سلامت الکترونیک و گردشگری سلامت است.

معاون زیرساخت دانشگاه علوم پزشکی مجازی به مهمترین اهداف برنامه ایبال در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: اولین و مهمترین هدف افزایش کیفیت محصولات و کمک به ثبات مالی کسب و کارهای نوین است، یعنی وقتی ایده‌های جدید وارد دانشگاه می‌شوند بعد از تأیید وارد مراحل پیش شتاب دهی و شتاب دهی می‌شوند و انواع کارگاه‌های آموزشی برای آن برگزار می‌شود. در واقع کارگاه‌های پرورش ایده، کسب و کار، نوآوری و تخصصی در زمینه موضوع استارت‌آپ‌ها از جمله این فعالیت‌ها است.

دکتر محمدی اضافه کرد: وقتی استارت‌آپ‌ها وارد دانشگاه می‌شوند ایده‌های آن‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرند و تا وقتی که محصول آن‌ها آماده ارائه به بازار باشد این حمایت‌ها ادامه دارد که در این شرایط ما هماهنگ می‌کنیم سرمایه‌گذاران ایده‌های استارت‌آپ‌ها را می‌بینند و در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌کنند و در نهایت این استارت‌آپ‌ها به عنوان شرکت‌های نوپا مستقل می‌شوند.

وی تأکید کرد: استارت‌آپ‌ها برای حضور در برنامه ایبال هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و فقط بعد از ارائه ایده، این ایده‌ها مورد داوری قرار می‌گیرند و بعد از تصویب آن در کمیته داوران در مرحله اول یا پیش شتابدهی که به آن محیط کار اشتراکی می‌گویند امکانات کامل در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و حتی کارگاه‌های رایگان به آن‌ها داده می‌شود و تمامی صاحبان ایده از اعضای هیأت علمی گرفته تا شرکت‌های مختلف، حتی افراد عادی صاحب ایده می‌توانند در این استارت‌آپ‌ها شرکت کنند.

معاون زیرساخت دانشگاه علوم پزشکی مجازی در پایان خاطر نشان کرد: زمانی که استارت‌آپ‌ها ایده خود را تثبیت کردند می‌توانند ایده خود را به سرانجام برسانند ما  در این دانشگاه در مرحله اول تا ۲۵ میلیون تومان حمایت می‌کنیم و این حمایت‌ها تا ۱۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

نظر شما