شناسهٔ خبر: 38367247 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد؛

دیدار غیرمنتظره «اردوغان» و «فائز السراج» در استانبول

رئیس جمهور ترکیه روز پنج شنبه بطور غیرمنتظره ای با نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری ترکیه روز پنج شنبه از دیدار غیرمنتظره «رجب طیب اردوغان» با «فائز السراج» در استانبول خبر داد.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری ترکیه آمده است: «رئیس جمهور رجب طیب اردوغان با رئیس شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی، فائز السراج، در کاخ دولمه باغچه در استانبول دیدار کرد».

گفته می‌شود که دیدار مزبور در برنامه کار روز پنج شنبه اردوغان قرار نداشت. دفتر ریاست جمهوری ترکیه نیز جزئیات بیشتری پیرامون گفتگوهای انجام شده در این دیدار ارائه نکرد.

لازم به ذکر است که دولت وفاق ملی لیبی روز چهارشنبه با استناد به حمله نیروهای ارتش ملی لیبی به رهبری ژنرال «خلیفه حفتر» به شهر بندری طرابلس، از ادامه گفتگوها بر سر مسائل نظامی در شهر ژنو خودداری کرد. از سوی دیگر، ارتش ملی لیبی نیز مدعی شد که در واکنش به نقض آتش بس از سوی گروههای تروریستی، به انبار تسلیحات و مهمات در طرابلس حمله کرده است.

ارتش ملی لیبی همچنین مدعی شد یک فروند کشتی متعلق به ترکیه را که حامل تسلیحات و مهمات بود، پس از لنگر انداختن در بندر طرابلس منهدم کرده است.

گفتنی است که پس از ترور «معمر قذافی» رهبر پیشین لیبی، این کشور آفریقای شمالی درگیر یک جنگ داخلی خونین شده که این کشور را میان دو کانون قدرت- دولت وفاق ملی لیبی به رهبری فائز السراج و ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر- دوپاره کرده است.

نظر شما