شناسهٔ خبر: 38366686 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

رئیس مرکز پژوهش‌های راهبردی امت واحده لبنان:

محور مقاومت مانند کشورهای مرتجع عربی سرسپرده آمریکا نیست/ تسریع اخراج آمریکایی‌ها از منطقه

رئیس مرکز پژوهش‌های راهبردی امت واحده لبنان با بیان اینکه محور مقاومت تفاوت‌های عمده‌ای با بسیاری از سازمان‌ها و کشورهای مرتجع عربی دارد و مانند آنها سرسپرده نیست، گفت: ترور فرمانده سابق نیروی قدس اخراج آمریکایی‌ها را از منطقه سرعت بخشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سیدحسن نصرالله چندی پیش در سخنانی به مناسبت گرامیداشت شهدای مقاومت و چهلم شهدای حمله اخیر آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد و شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از تهدید آمریکا و لزوم ایجاد جبهه‌ای فراگیر علیه این کشور سخن به میان آورد و گفت: وقتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا رهبران (مقاومت) را به صورت عمومی و وحشیانه به قتل می‌رساند ، اعلام جنگ کرده است و ما همچنان واکنش کندی نشان می‌دهیم.

وی افزود: هیچ گزینه‌ای جز مقاومت مردمی و فراگیر در تمام ابعاد وجود ندارد و در این مرحله مردم باید به مقابله با آمریکا برخیزند و راه گریزی از آن نیست. مردم ما باید با نماد استکبار جهانی که دولت ترامپ است مبارزه کنند. ما به آگاهی و شجاعت در برابر آمریکا و اعتماد به توانایی‌هایمان نیاز داریم. آمریکا مسئول تمام جنگ‌های اسرائیل و جنایت‌هایش است. آمریکا مسئول پیدایش داعشی است که مرتکب جنایت‌های هولناک در عراق شد، سرنوشت عراق را تهدید کرد و مرتکب فجایع در سوریه شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: ما به مقابله فراگیر با آمریکای وحشی مستبد نیاز داریم. من از همه علما و متفکران می‌خواهم برنامه‌ها و طرح‌هایی را ایجاد کنند و وارد مقابله بزرگ و اساسی با دولت ترامپ شویم. آمریکا برای تحمیل سلطه خود و طرح‌هایش از همه ابزارها ازجمله جنگ نیابتی و ترور استفاده می‌کند. باید از همه ابزارهای حقوقی، قضایی و اقتصادی و ... علیه آمریکا استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید:

شاید به‌زودی با خبر عملیات علیه آمریکا و اسرائیل بیدار شویم

انتقام خون شهید سلیمانی باعث پاک‌سازی منطقه از وجود آمریکایی‌ها می‌شود

«مقاومت مردمی و فراگیر» گزینه‌ای است که حزب‌الله لبنان به‌عنوان راه مقابله با اقدامات جنایتکارانه آمریکا پیش پای جبهه مقاومت قرار داده است. سیدفادی السید، رئیس مرکز پژوهش‌های «امت واحده» لبنان در گفتگو با خبرنگار حوزه غرب آسیا و محور مقاومت گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا در این‌باره گفت: تردیدی وجود ندارد که اقدام مجرمانه ایالات متحده آمریکا و حمله پهپادی به خودروی حامل سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بیانگر سطح تروریسم جهانی‌ای است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه منطقه و به‌ویژه ملت‌های عربی و اسلامی اعمال می‌کند.

فادی السید

سیدفادی السید، رئیس مرکز پژوهش‌های «امت واحده» لبنان

وی افزود: این عملیات تروریستی محور مقاومت را در برابر دو گزینه قرار داده است؛ یا اینکه به‌طور علنی وارد تقابل با شیطان بزرگ شوند که معادلات منطقه را تغییر داده و جنگ مستقیمی را با پرچمدار این محور یعنی جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است، یا اینکه همانند بیشتر کشورهای عربی سر فرود آورند و تسلیم شوند. 

فادی‌السید تأکید کرد: محور مقاومت تفاوت‌های عمده‌ای با بسیاری از سازمان‌ها و کشورهای مرتجع عربی دارد و مانند آنها سرسپرده نیست، زیرا انقلاب اسلامی ایران از بدو شکل‌گیری بر مبنای دفاع از مستضعفان عالم بنا شده و این، شعاری است که رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) بر آن تأکید می‌کردند. بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و تصمیمی که تهران به‌دنبال شهادت سلیمانی و «مهندس» اتخاذ کرد، یعنی انتقام سخت و بدون مرز از آمریکا و دشمن صهیونیستی، کل منطقه را شامل می‌شود و پایان آن اخراج آمریکایی‌ها از غرب آسیا خواهد بود.

فراهم شدن زمینه‌های اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه

رئیس مرکز پژوهش‌های «امت واحده» درباره پروژه اخراج نظامیان تروریست آمریکا از منطقه گفت: تصمیم محور مقاومت برای اخراج آمریکایی‌ها از منطقه دال بر قدرت این محور است و چیزی که به این محور قدرت می‌دهد، شخصیت راهبردی شهید سلیمانی است که در راه اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه گام برداشته و زمینه‌های آن را فراهم کرده بود.

فادی السید

وی عنوان کرد: اصل حضور آمریکایی‌ها در منطقه به‌دلیل غارت منابع طبیعی و نفت و گاز عراق است و دونالد ترامپ بارها بر این موضوع تأکید کرده بود. واشنگتن سلیمانی را به شهادت رساند تا به‌زعم خود بتواند با طرح مقاومت برای اخراج آمریکایی‌ها از منطقه مقابله کند، در حالی که احمق‌ها نمی‌فهمند که حاج قاسم شخصیت راهبردی جبهه مقاومت است که همه زمینه‌ها را برای اخراج آمریکایی‌ها از منطقه فراهم کرده بود.

تصمیم مقاومت برای اخراج آمریکایی‌ها از منطقه دال بر قدرت این محور است.

فادی السید گفت: ترور سردار سلیمانی زمان اجرای طرح اخراج آمریکایی‌ها را از منطقه سرعت بخشید و مشاهده می‌کنید که امروز آنها مقهور قدرت محور مقاومت هستند و در منطقه محاصره شده‌اند. نفوذشان در منطقه روز به روز ضعیف‌تر می‌شود و خانه آنها از خانه عنکبوت سست‌تر شده است و توان هرگونه مقابله‌ای را با جبهه مقاومت ندارند. 

وی افزود: اگر تقابل با آمریکا اجتناب‌ناپذیر باشد، اخراج آنها از منطقه نیز اجتناب‌ناپذیر می‌شود و این تقابل برای اینکه چهره منطقه را از هیبت منطقه‌ای تسلیم‌شده و سر فرود آورده به هیبت منطقه‌ای دارای غرور و اقتدار تبدیل کند، کافی است. خالی شدن منطقه از حضور آمریکایی‌ها مایه افتخار امت‌های عربی و اسلامی و مقدمه نابودی رژیم اشغالگر اسرائیل، آزادی سرزمین‌های اشغالی و آزادی قدس شریف خواهد بود.

انتهای پیام/4106/4033/

نظر شما