شناسهٔ خبر: 38364012 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

ایران 94 – سوریه 48

بسکتبال ایران راه رفت و سوریه را برد

تیم ملی بسکتبال ایران در اولین بازی خود از پنجره نخست رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱، مقابل سوریه به برتری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از رقابت‌های پنجره نخست انتخابی کاپ آسیای ۲۰۲۱، از ساعت ۱۶ عصر امروز (پنج‌شنبه) در سالن آزادی به مصاف تیم ملی سوریه رفت و موفق شد به‌راحتی تیم بسکتبال سوریه را با نتیجه ۹۴-۴۸ شکست دهد.


تیم ملی ایران در ابتدا با ترکیب حامد حدادی، بهنام یخچالی، محمد حسن‌زاده، محمد‌جمشیدی و سجاد مشایخی بازی را آغاز کرد.

 

 


کوارتر نخست: ایران ۱۷ - سوریه ۱۵

 

سجاد مشایخی موفق شد دو امتیاز اول را با یک پرتاب منطقه‌ای به دست بیاورد و و در ادامه این نوبت بهنام یخچالی بود که با نتیجه ۹-۳ ایران را از حریف سوری خود پیش بیندازد. در نهایت کوراتر اول با نتیجه ۱۷ بر ۱۵ به نفع ایران خاتمه یافت.

 

 

کوارتر دوم: ایران ۲۸ - سوریه ۱۳

 

با شروع کوارتر دوم، دو تعویض در تیم ایران انجام شد. ابتدا میثم میرزایی جایگزین حدادی شد و سپس سعید داورپناه و امیر صدیقی جای یخچالی و مشایخی را در زمین گرفتند. ایران در این کوارتر توانست فاصله امتیازات خود را به ۱۷ امتیاز افزایش دهد و این کوارتر را در حالی به اتمام برساند که نتیجه روی اسکوربورد سالن ۴۵ بر ۲۸ ثبت شده بود. ضمن آن‌که کوارتر دوم این بازی ۲۸ - ۱۳ به سود ایران پایان یافت.

 

 

کوارتر سوم: ایران ۲۴ - سوریه ۹

 

اما با شروع نیمه دوم و کوارتر سوم نوبت به حامد حدادی رسید تا نشان دهد همچنان شاه‌مهره بسکتبال ایران به شمار می‌رود. حدادی با تسلط مثال‌زدنی خود در زیر سبد، اجازه عرض اندام به حریف نداد تا در پایان این کوارتر اختلاف امتیاز به عدد ۳۲ برسد و شاگردان مهران شاهین‌طبع ۶۹-۳۷ از حریف پیش بیفتند. این کوارتر با حساب ۲۴-۹ به سود ایران پایان یافت.

 

 

کوارتر چهارم: ایران ۲۵ - سوریه ۱۱

 

با آغاز کوارتر چهارم مهران شاهین‌طبع همه بازیکنان خود را تعویض کرد و ایران با ترکیب میثم میرزایی، نوید رضایی‌فر، سعید داورپناه، امیر صدیقی و رسول مظفری به دیدار حریف رفت. این در شرایطی بود که وقتی نتیجه ۹۴ بر ۴۸ شد و به فاصله ۱۰ ثانیه به پایان مسابقه بازیکنان سوریه به بازی ادامه ندادند و نهایتاً این دیدار راحت با حساب ۹۴-۴۸ به سود ایران پایان یافت. این کوارتر با حساب ۲۵-۱۱ به سود ایران تمام شد.

 

 

گفتنی است تیم ملی ایران در دومین بازی خود از پنجره اول رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱، روز یکشنبه چهارم اسفند به مصاف تیم قطر می‌رود.

 

حاشیه‌ها:

 

* به دلیل بارش باران، استقبال چندان زیادی توسط هواداران ایرانی صورت نگرفت.

 


* پیش از شروع بازی، بازیکنان دو تیم برای احترام به ستاره تازه درگذشته بسکتبال آمریکا، کوبی برایانت، لحظاتی را سکوت کردند تا به او ادای احترام‌ کنند.


* بر خلاف دیدار‌های لیگ‌ برتر بسکتبال، برای این بازی‌ها نورپردازی جدید سالن آزادی جلوه و زیبایی خاصی به سالن داده بود.


* ناظر فیبای آسیا به عکاسان کنار زمین تذکر داد تا خیلی به زمین نزدیک نشوند و این امر موجب شد تا عکاسان از این مسئله ناراحت شوند.


* حدود سی یا چهل تماشاگر سوریه‌ای با حضور در سالن آزادی و با در دست داشتن پرچم این کشور تیم‌ خود را تشویق کردند.


* مصطفی هاشمی سرمربی تیم بسکتبال مهرام از نزدیک‌ نظاره‌گر این دیدار بود، هر چند در ترکیب تیم ملی از تیم مهرام‌ بازیکنی وجود ندارد.

نظر شما