شناسهٔ خبر: 3836249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

نخستین کلینیک ام اس مازندران راه‌اندازی شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از راه‌اندازی نخستین کلینیک بیماران ام اس مازندران در مرکز استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، قاسم جان بابایی ظهر امروز در مراسم افتتاح دو طرح بیمارستانی در مرکز آموزش و درمانی بوعلی سینا ساری اظهار داشت: امروز بخش سی تی اسکن این بیمارستان که به عنوان نخستین مرکز ترومای استان است افتتاح تا مشکلات مردم مازندران در این حوزه تا حدودی رفع شود.

وی با اشاره به اینکه مقوله توانبخشی در مازندران باید مدیریت صحیح شود، افزود: مرکز ام اس مازندران به نام دکتر جلال بریمانی در بیمارستان بوعلی سینا ساری راه‌اندازی شده و این پزشک ارزشمند پدر مغز و اعصاب ایران بوده است.

جان بابایی با بیان این‌که دو میلیارد تومان برای خرید سی تی اسکن بیمارستان بوعلی سینا ساری هزینه شده است، گفت: امیدواریم بسیاری از مشکلات بیماران مغز و اعصاب استان در این شعبه رفع شود.

وی با بیان این‌که چهار هزار بیمار ام اس در مازندران شناسایی شده است، گفت: مازندران از این حیث در ردیف استان‌های اول کشور قرار دارد.

جان بابایی گفت: با راه اندازی کلینیک ام اس استان خدمات ویزیت و سرپایی بیماران ام اس با حضور متخصصان مغز و اعصاب در بیمارستان بوعلی سینا ساری انجام میشود و هزینه درمان این بیماران تا 97% کاهش می‌یابد.

محمود عابدی، رئیس مرکز ام اس مازندران نیز با اشاره به بکارگیری هشت پزشک متخصص مغز و اعصاب در این مرکز، گفت: روزانه ده تا پانزده بیمار ام اس در این مرکز بازتوانی می‌شوند.

انتهای پیام/ج

نظر شما