شناسهٔ خبر: 38358799 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله موسوی اصفهانی در گفت وگو با رسا:

امانت مسؤولیت و جایگاه مهم مجلس باید به افراد اصلح سپرده شود

نماینده مجلس خبرگان رهبری تعهد، ایمان، عمل صالح، تخصص و آشنایی به مسائل سیاسی و اطاعت از اوامر رهبری را لازمه فرد اصلح برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی عضو جامعه مدرسین و نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، اظهار داشت: یکی از مسائلی که امام راحل، مقام معظم رهبری تأکید داشتند و قوانین این چنین اقتضا می کند، شرکت همه مردم در انتخابات است.

وی با اشاره به نگاه دوست و دشمن نسبت به نتیجه انتخابات گفت: انتخابات قطعاً شرکت حداکثری مردم را می طلبد و دشمن و دوست چشمشان به این حضور مردم است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این انقلاب با لطف خدا و حضور مردم شروع شده و 41 سال است که با حضور حداکثری مردم، شهادت و اخلاص آبیاری شده و به دست ما رسیده است.

وی با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت حضور مردم در انتخابات برای حفظ امنیت کشور و با بیان این که کشورمان امنیت کم نظیر و یا بی نظیری را در منطقه داراست، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند اگر کسی این حکومت را قبول نداشته باشند و حفظ امنیت این کشور برایش مهم است، باید در انتخابات حضور داشته باشد.

آیت الله موسوی اصفهانی به ضرورت انتخاب فرد اصلح در انتخابات پرداخت و اظهار داشت: این حکومت الهی و این قدرت مجلس یک امانت است که باید دست فرد اصلح بدهیم؛ اگر یک سفر حج می خواهیم برویم زندگی مان را به فرد اصلحی از میان فرزندان، برادران، خواهران و یا نزدیکانمان می دهیم.

وی گفت: باید انتخاب اصلح داشته باشیم، بُعد اول فرد اصلح، مسأله تعهد به مسائل دینی و ایمان و اعتقاد به مسائل مذهبی است که بعد از چهار سال نگویند که نمایندگان ما از مجموع نمایندگان مجلس 90 نفر لیاقت شرایط مجلس بعدی را ندارند و مشکل اقتصادی و یا اخلاقی دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در انتخاب اصلح باید دقت کرد که به این مرحله نرسیم، تصریح کرد: نماینده ای که باید خادم مردم باشد را می بینیم حداقل 90 نفر دارای پرونده های هستند که در شأن نظام نیست؛ نمایندگان مجلس باید باید تعهد اسلامی و سپس تخصص نیز داشته باشند و مملکت فقط با تعهد، ایمان و عمل صالح منهای مسائل سیاسی اداره نمی شود، بلکه باید دید نماینده ای که می خواهد وارد مجلس شود، باید بصیرت سیاسی داشته باشد و در مقاطع مختلفی امتحانات پس داده باشد و باید ببینیم که در سخنرانی ها و موضع گیری هایش تعهدی و تخصصش چگونه بوده است.

وی ولایتمداری را دیگر شاخصه فرد اصلح در نمایندگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: در خط رهبری بودن مسأله دیگر است و اگر نماینده ای تعهد به فرمایشات مقام معظم رهبری نداشته باشد، خواه و ناخواه در تصمیم گیری ها نمی تواند در مملکت ولایتمدار مؤثر باشد، بلکه گاهی اوقات کارشکنی می شود.

آیت الله موسوی اصفهانی اظهار داشت: باید توکل بر خدا نیز داشته باشیم و نتیجه دست ما نیست و باید به وظیفه خود عمل کنیم./822/ت302/ق

نظر شما