شناسهٔ خبر: 38358788 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

هزینه ۲۱ میلیون دلاری هند برای استقبال از ترامپ

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و ملانیا ترامپ همسر وی هفته آینده به هند سفر خواهند کرد. هند در حال آمادگی گسترده برای استقبال از مهمانان آمریکایی خود از طریق برگزاری یک مراسم خاص در بزرگ ترین استادیوم کریکت جهان با حضور هنرمندان بالیوود است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نشریه "فینانشال اکسپرس" نوشت: تخمین زده می شود که  هند یک هزینه ۲۱ میلیون دلاری برای برنامه ها، تزئینات و رویداد های فرهنگی در طول سفر ترامپ به این کشور را متحمل شود.

این نشریه افزود: کاشت درخت، گل و تعمیر حدود ۱۸ خیابان و جاده  به عنوان اقدامات آماده سازی برای برنامه سه ساعته استقبال از ترامپ هزینه ای معادل ۱۷ میلیون دلار بر دوش دولت هند خواهد گذاشت.

در کنار این اقدامات، ساخت یک دیوار ۴۰۰ متری جهت مخفی نگاه داشتن زاغه نشینان، اخطار به ساکنین این مناطق برای ترک خانه های خود و اعزام هزاران نیروی امنیتی به مناطقی که ترامپ در آنها حضور خواهد داشت هزینه های دیگر هند خواهد بود.

بر اساس برنامه های اعلام شده، دونالد ترامپ در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجشنبه) وارد شهر احمد آباد در ایالت گجرات خواهد شد. نارندرا مودی نخست وزیر هند به استقبال او خواهد رفت و سپس مردم در خیابان های مختلف این شهر از آنها استقبال خواهند کرد.

دونالد ترامپ به همراه نارندرا مودی به استادیوم "موتارا" در احمد آباد خواهند رفت. این استادیوم که بزرگ ترین استادیوم کریکت در جهان است توسط ترامپ افتتاح خواهد شد و سپس وی در یک مراسم با حضور ۱۲۵ هزار نفر سخنرانی خواهد کرد.

پس از شهر احمد آباد، ترامپ به همراه همسر خود به تاج محل سفر خواهد کرد. شهر "آگرا" که تاج محل در آن قرار دارد به یک دژ امنیتی تبدیل خواهد شد.

نگرانی از حمله میمون ها به ترامپ در تاج محل

دولت هند همچنین آب ورودی به رودخانه یامونا که از نزدیکی تاج محل عبور می کند را افزایش داده است تا بوی نامطبوع آن رییس جمهوری آمریکا را ناراحت نکند.

اما مقامات محلی در آگرا نگرانی دیگری در پیش دارند. افزایش حضور میمون ها در اطراف  تاج محل  و وقوع چندین حمله  این حیوانات به جهانگردان هندی و خارجی به چالشی جدی در مقابل صنعت جهانگردی ایالت اوتار پرادش تبدیل شده است.

مقامات هندی نگرانند که میمون ها ممکن است به دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا حمله کنند زیرا او باید در تاج محل حدود ۵۰۰ متر قدم بزند.

بر اساس دستور دادگاه عالی هند هیچ خودرویی نمی تواند از ۵۰۰ متر به تاج محل نزدیک شود و بازدید کنندگان باید خودرو های خود را در پارکینگ پارک کرده و از وسایل نقلیه الکترونیکی برای نزدیک شدن به ورودی اصلی تاج محل استفاده کنند.

یک مقام هندی گفت: این قانون در مورد رییس جمهوری آمریکا نیز اجرا خواهد شد. اگر گروه زیادی از میمون ها به کاروان رییس جمهوری آمریکا حمله کنند، یک فاجعه به وجود خواهد آمد.

این آماده سازی های پر زرق و ورق در زمانی انجام می شود که  ترامپ  برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آماده می شود و دولت نارندرا مودی با یک رکود اقتصادی مواجه است. نارندرا مودی همچنین با اعتراض های گسترده علیه سیاست های اجتماعی و اصلاحات قانون شهروندی روبرو است که بسیاری این سیاست ها را تبعیض آمیز علیه مسلمانان می دانند.

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما