شناسهٔ خبر: 38358274 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امضاء تفاهم نامه دانشگاه علامه طباطبایی با مرکز علوم فناوری

تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی با مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) امضاء شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بر اساس این تفاهم نامه تاسیس شاخه مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری در دانشگاه علامه طباطبائی و نیز همکاری‌های آموزشی و پژوهشی مشترک انجام شود.

سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام می‌تواند در ارتقاء جایگاه دانشگاه‌های بزرگ و دانشگاه علوم انسانی نقش داشته باشد، گفت: نظام مقاله‌محوری به نوعی به نفع دانشگاه‌های کوچک و با فعالیت محدود محسوب می‌شود.

او، با اشاره به آمادگی برای همکاری نزدیک با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام بیان کرد: جنس فعالیت این پایگاه علمی با دانشگاه علامه طباطبایی به لحاظ دارا بودن دپارتمان علم سنجی و نیز ظرفیت‌های بالای کتابخانه مرکزی این دانشگاه از همه نزدیک‌تر است.

او، تصریح کرد: این دانشگاه با این ظرفیت علمی با همکاری‌های علمی تخصصی می‌تواند در خصوص تاسیس دفتر نمایندگی در دانشگاه‌های تهران همکاری نزدیکی را داشته باشد و توافق نامه همکاری مشترکی را برای این منظور داشته باشیم.

دهقانی، سرپرست ISC نیز در این خصوص تصریح کرد: ایجاد شاخه مرکز منطقه‌ای در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور یکی از موثرترین راهکار‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی به خصوص در شرایط تحریم است، زیرا در این صورت امکان تبادل مدارک علمی فی میان و اشتراک‌گذاری منابع علمی مختلف از قبیل کتاب‌های تخصصی، مقالات مختلف علمی منتشرشده در مجلات معتبر و یا همایش‌های علمی، گزارش‌های فنی و پژوهشی، پایان‌نامه‌ها و غیره، فراهم شده که باعث صرفه‌جویی در تامین بودجه و اعتبار منابع علمی مورد نیاز دانشگاه‌ها می‌شود.

بر اساس این تفاهم‌نامه مشترک، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) متعهد شد نمایه‌سازی اطلاعات و آمار تولیدات پژوهشگران دانشگاه علامه طباطبایی را در ISC انجام دهد.

همچنین ISC متعهد شد برای کمک به تبیین و تحقق شاخص‌های رتبه‌بندی دانشگاه علامه و تعیین جایگاه این دانشگاه در بین سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی، همکاری در جهت معرفی و ورود دانشگاه به نظام‌های بین‌المللی رتبه‌­بندی، همکاری و اجرای فعالیت‌های پژوهشی در قالب طرح‌های تحقیقاتی مشترک، فراهم‌سازی امکان استفاده از سامانه ثبت همایش‌­های ISC، استفاده از توانمندی دانشگاه برای همکاری‌های علمی و بین‌­المللی در راستای تعامل با دانشگاه‌­های کشور‌های جهان اسلام و چاپ و انتشار نشریات معتبر علمی دانشگاه و درونداد و پردازش این مجلات در ISC گام بردارد.

بر همین اساس، امکان درج اطلاعات و متن کامل منابع علمی مانند مقالات، مجلات، مجموعه مقالات، کنفرانس‌ها، متن و چکیده طرح‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌هایی که در دانشگاه علامه تولید و منتشر شده است، جهت نمایه‌سازی در پایگاه‌های اطلاعاتی مرکز منطقه‌ای و ISC وجود دارد که از این طریق تمامی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی امکان رؤیت و بهره‌برداری از این منابع علمی را در آینده دارند.

انتهای پیام/ت

نظر شما