شناسهٔ خبر: 38358204 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

گزارشی از کمک‌رسانی حوزویان به مردم مناطق سیل‌زده

مدیرکل جذب منابع و ظرفیت‌های مرکز خدمات گفت: مشارکت طلاب و روحانیون در امدادرسانی به استان‌های سیل‌زده با توجه به نیاز فعلی همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام عدالت گفت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه پس از وقوع سیل در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان، بر اساس مأموریت و وظیفه‌ای که از سوی نهادهای حوزوی بر عهده دارد، فراخوان جذب را برای کمک به هم‌وطنان سیل‌زده اعلام کرد که این امر با جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی طلاب از سراسر کشور و سپس ارسال این کمک‌ها به آن استان‌ها ادامه یافت.

وی با بیان اینکه توزیع این کمک‌ها در استان‌های هدف توسط طلاب جهادی انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: طلاب و روحانیون با این که خودشان دچار مشکلات مختلف معیشتی هستند؛ اما برای کمک‌رسانی به هم‌وطنانی که در سراسر کشور دچار حادثه می‌شوند با کمک‌های حتی اندک خود مشارکت مستمر دارند.

مدیرکل جذب منابع و ظرفیت‌های مرکز خدمات اضافه کرد: تاکنون کمک‌های غیرنقدی از استان‌هایی مانند قم، گلستان، البرز، ایلام، مرکزی و گیلان شامل اثاثیه، پتو، مواد غذایی، پوشاک، مواد بهداشتی و حتی مصالح ساختمانی جمع‌آوری و به استان‌های سیل‌زده ارسال شده است.

وی با بیان این که برای هماهنگی بیشتر در این زمینه، جلسه‌ نهادهای حوزوی استان سیستان و بلوچستان با حضور نماینده ولی‌فقیه در آن استان برگزار شده است، اظهار داشت: در این جلسه بر تداوم کمک‌ها با توجه به حجم حادثه تأکید شد و باید گفت با این که دولت و سازمان‌های حمایتگر مثل هلال‌احمر کمک‌های زیادی به‌ویژه در تأمین مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان داشتند، اما هنوز هم تقاضا به‌ویژه در زمینه برخی لوازم مانند فرش و یخچال وجود دارد.

حجت الاسلام عدالت همچنین از طلاب و روحانیون سراسر کشور خواست تا کمک‌های خود را به شماره‌حساب‌ها و کارت‌های اعلام شده واریز کنند و همچنین کمک‌های غیر نقدی خود را نیز بر اساس تقاضاهای روزآمد شده به مرکز خدمات استان خود تحویل دهند تا ان شاء الله زمینه ارسال آن ها مهیا شود و به دست نیازمندان برسد.

گفتنی است، طلاب و روحانیون و خانواده آنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان به شماره‌حساب و کارت زیر واریز کنند.
شماره‌حساب: 0112049594000
شماره کارت: 6037991899985406
بانک ملی - مشارکت نورانی- مرکز خدمات حوزه
همچنین، طلاب عزیز می‌توانند از طریق سامانه سخا-تبرعات-کمک به سیل‌زدگان نیز کمک‌های نقدی خود را واریز نمایند.

انتهای پیام/313/30

نظر شما