شناسهٔ خبر: 38358173 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

مسکوت ماندن بسیاری از تصمیمات معاونت سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

علیخانی گفت: در گذشته بسیاری از تصمیمات معاونت سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به اطلاع شورای شهر نمی‌رسید.

صاحب‌خبر -

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر غیر قانونی بودن اخذ عوارض همراه با جریمه ورود خودرو‌ها در محدوده طرح ترافیک از سوی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه ما در زمان معاونت گذشته حمل و نقل و ترافیک بار‌ها اعلام کردیم که بسیاری از تصمیمات اجرایی غیر قانونی بوده است، گفت: من در این حوزه معتقدم که هر آنچه در قانون آمده باید اجرا شود و تمام تصمیمات بر اصل قانون باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در زمان معاونت وقت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بسیاری از اطلاعات اجرایی به شورای شهر تهران ارائه نمی‌شد، گفت: اینکه از شهروندان عوارض خارج از قانون از سوی شهرداری تهران برای ورود به محدوده طرح ترافیک اخذ می‌شد موضوعی است که باید منتظر ماند تا اطلاعات آن به دست ما برسد و پس از بررسی نتایج اعلام شود.

علیخانی در پاسخ به این سوال که آیا موضوع زیرگذر استاد معین و دوطرفه شدن آن از سوی شورای شهر تهران بررسی می‌شود یا خیر؟ گفت: شورای شهر تهران در کار اجرا دخالتی ندارد و موضوع ترافیک زیرگذر استاد معین باید از سوی کارشناسان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بررسی شود.

بیشتر بخوانید: شهردار منطقه ۹ اولین قربانی زیرگذر استادمعین/ جبران تصمیم اشتباه با برکناری مفاخریان 

او ادامه داد: شهرداری می‌تواند از پلیس راهور منطقه اطلاعات ترافیکی مورد نیاز خود را اخذ کند و پس از آمار‌های نهایی درباره یک طرفه بودن و یا دوطرفه بودن زیرگذر استاد معین تصمیم گیری کند.

مسکوت ماندن بسیاری از تصمیمات معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تأکید کرد: شورای شهر تهران به دلیل گسترده بودن وظایف نمی‌تواند در تمام حوزه‌های مدیریت شهری ورود کند، زیرا کار شورای شهر ورود به مسائل اجرایی نیست.

انتهای پیام/

نظر شما