شناسهٔ خبر: 38357849 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

معاون ابتدایی آموزش‌وپرورش:

امکان تحصیل جهشی برای دانش‌آموزان وجود دارد/ جهشی درس خواندن را توصیه نمی‌کنیم

معاون ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت امکان تحصیل جهشی برای کودکان در مقطع ابتدایی هم وجود دارد اما تحصیل جهشی را ازنظر تربیتی تائید و توصیه نمی‌کنیم.

صاحب‌خبر -

رضوان حکیم‌زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش‌وپرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا گفت: برنامه تحصیلات جهشی برای دانش‌آموزان وجود دارد و متولی آن سازمان آموزش‌وپرورش کودکان استثنایی است، اما معاونت ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش هم در این مورد نظر می‌دهد.

وی افزود: ما به‌طورکلی جهش تحصیلی را ازنظر تربیتی تائید نمی‌کنیم و این دغدغه و تب‌وتاب را که در خانواده‌ها وجود دارد تا کودکانشان با عجله بیشتری در کلاس‌های بالاتر تحصیل کنند به نفع کودکان نمی‌دانیم.

معاون ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش توضیح داد: ممکن است که کودکان ازنظر شناختی آمادگی بیشتری داشته باشند اما از جهت ویژگی‌های سنی‌ای که دارند و برای داشتن رشد متوازن باید با همسالانشان رشد کرده و برنامه‌های غنی‌سازی داشته باشند. به این معنا که کودک را از محیط کودکی خیلی زود جدا نکرده و اجازه دهیم در معرض یادگیری‌های بیشتر با برنامه‌های غنی‌سازی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از درخواست‌هایی که از طرف خانواده‌ها برای تحصیل جهشی کودکان به دست ما می‌رسد اصلاً درخواست‌های درستی نبوده و صرفاً بر اساس انتظار خانواده‌هاست.

حکیم‌زاده افزود: با سازمان آموزش‌وپرورش کودکان استثنایی تفاهم‌نامه مشترکی داریم و رویکرد آن سازمان و معاونت ابتدایی وزارت آموزش پرورش این است که بتوانیم با آگاه‌سازی بیشتر خانواده‌ها، تعداد درخواست‌های جهش تحصیلی کودکان را کاهش داده و به حداقل برسانیم.

وی ابراز امیدواری کرد با این اقدامات این جهش تحصیلی زمانی اتفاق بیفتد که محرز شود کودک در شرایط کاملاً خاصی به سر می‌برد و به استفاده از کلاس بالاتر نیاز دارد.

انتهای پیام/4145/پ

نظر شما