شناسهٔ خبر: 38357027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس منابع طبیعی دامغان:

۷ تفاهم‌نامه همکاری کنترل و کاهش خسارت سیل در دامغان منعقد شد

دامغان - رئیس منابع طبیعی دامغان بابیان اینکه هفت تفاهم‌نامه همکاری کنترل و کاهش خسارت سیل در دامغان منعقد شد، گفت: هدف از اجرای این تفاهم‌نامه مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های آبخیزداری است.

صاحب‌خبر -

علی‌اکبر عباسی راد در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه هفت تفاهم‌نامه همکاری در سال ۹۸ به‌منظور کنترل و کاهش خسارات ناشی از سیلاب در دامغان منعقد شد، ابراز داشت: هدف از اجرای این تفاهم‌نامه مشارکت بیشتر مردم برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در مناطق سیل‌خیز است.

وی ضمن بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری استفاده بهینه از منابع آب‌وخاک بین بهره‌برداران را به دنبال دارد، افزود: احداث سازه‌های خاکی موجب جلوگیری و یا کاهش خطرات ناشی از سیلاب‌ها، تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی، تقویت منابع آبی و افزایش پوشش گیاهی در منطقه می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی دامغان بابیان اینکه هزینه احداث این سازه‌های خاکی بیش از هشت میلیارد ریال برآورد شده است، ابراز داشت: این طرح می‌تواند بیش از ۱۵۰ هزار مترمکعب سیلاب را در منطقه کنترل کند.

عباسی راد در ادامه تصریح کرد: دستیابی به اهداف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در راستای حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری مناسب و پایدار از منابع طبیعی با اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، جلب مشارکت مردم و ذینفعان محلی و استفاده از ظرفیت جوامع محلی از اثرات اجرای این تفاهم‌نامه است.

به گزارش خبرنگار مهر، یک‌میلیون و ۵۴۴ هزار و ۶۷۳ هکتار مساحت دامغان عرصه‌های منابع طبیعی است که ۹۶.۴ درصد از کل مساحت شهرستان را تشکیل می‌دهد.

نظر شما