شناسهٔ خبر: 38356638 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

2 فیلم کوتاه از گیلان؛

«حباب» و «ورما» به جشنواره فیلم تصویر راه یافتند

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیلم کوتاه «حباب» روایت مهاجرت مردی است که به دلایلی مجبور به ترک کشورش می‌شود، بدون اینکه بتواند با هیچ کسی از جمله مادرش خداحافظی کند، و حالا که در غربت سرگردان است برای یافتن راهی برای ادامه زندگی تلاش می‌کند، ولی مهاجرت و غم غربت ویرانگر است و زندگیِ در تعلیق.

این فیلم کوتاه داستانی 21 دقیقه‌ای در ایران و ترکیه تصویربرداری و تولید شده است و «کوروش رنجبر» هنرمند گیلانی در آن نقش آفرینی کرده است.

«حباب» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی حامد اریب و همکاری شرکت سینمایی «لوتوس فیلم بی وی» (LUTUSFILM BV) «کلمنتاین ادروین» (Clemtine Ederviin) کارگردان، تهیه‌کننده و داور جشنواره‌های بین‌المللی و شرکت فیلم‌سازی «سیکا فیلم» در لیست جشنواره‌های جهانی برای نمایش قرار دارد.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از؛ مشاور کارگردان: کیهان خانجانی | دستیار کارگردان: فاطمه مهدی‌پور | تصویربردار: حسین بدر طالعی | تدوین و صدا: حامد اریب | مترجم: اسماعیل اریب | پخش بین‌المللی: لوتوس فیلم و سیکا فیلم.

فیلم‌ کوتاه «حباب» به نویسندگی و کارگردانی حامد اریب

فیلم کوتاه «ورما» نیز با بازی حدیث نیکرو، محمود فرضی‌نژاد و دنیا رحیمی از گیلان، به داستان زندگی یک خانواده جوان سه نفره دامدار در ییلاقات رودبار می‌پردازد که مادر خانواده دام‌هایش را همچون فرزندش دوست می‌دارد و برای نگهداری از آن‌ها دست به هر کاری می‌زند.

این فیلم کوتاه داستانی 11 دقیقه‌ای به نویسندگی و کارگردانی سهیلا پورمحمدی و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان رودبار، پیش از این به نخستین جشنواره فرهنگی هنری مهر مادر، هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی ترایون امریکا، بیست و دومین جشنواره محیط زیست روسیه و هفتمین جشنواره ملی حسنات اصفهان راه یافته بود.

«ورما» چهاردهمین فیلم کوتاه پورمحمدی است و این فیلم‌ساز سه عنوان مستند بلند نیز در کارنامه فیلم‌سازی خود دارد.

«ورما» آخرین اثر بانوی فیلمساز رودباری در رشت رونمایی می شود

هفدهمین نمایشگاه تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر با بخش ویژه چهل سال تهران با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران، با نمایش فیلم «آتابای» ساخته نیکی کریمی ساعت 19 روز جمعه دوم اسفندماه 98 در خانه هنرمندان آغاز می‌شود و تا 23 اسفند ادامه دارد.

جشنواره فیلم تصویر، هم‌زمان با نمایشگاه تصویر سال، در سالن‌های بتهوون و ناصری خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود که کلیه فیلم‌های غیرتجاری شامل فیلم‌های مستند، کوتاه داستانی، تجربی، انیمیشن، ویدئو آرت و فیلم‌های مربوط به زندگی و آثار هنرمندان و نیز پشت صحنه کار آن‌ها که از خلاقیت هنری برخوردار باشند، در این جشنواره عرضه می‌شوند.

نظر شما