شناسهٔ خبر: 38355754 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید استاندار تهران، بر ضرورت اقدام‌های برنامه محور در اجرای طرح نماد

شهرری - ایرنا - استاندار تهران اقدامات عملی، سازمان یافته و برنامه محور را در اجرای طرح نماد ضروری خواند و گفت: در اجرای این طرح و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید همه مخاطبان از جمله دانش‌آموزان، معلمان، اولیا و دیگران مورد توجه و آموزش قرار گرفته و برای آنان برنامه‌ریزی‌های خاص خود را دنبال کنیم.

صاحب‌خبر -

انوشیروان محسنی بندپی شامگاه چهارشنبه در دهمین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران با اشاره به  طرح نماد، اظهار داشت: نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان متکی و مبتنی بر بسته‌های آموزشی برای دانش آموزان و والدین دانش آموزان است تا توانایی‌ "نه گفتن"در میان دانش آموزان افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر اهمیت طرح نماد افزود: جهت ارتقای آموزش دانش آموزان و اجرای این طرح برای اولین بار ۱۰ دستگاه با یکدیگر هماهنگ شدند و این سند در هیات دولت نیز مصوب شده تا زمینه برای ارتقاء مهارت‌های زندگی، اجتماعی و آموزشی در میان دانش‌آموزان افزایش پیدا کند.

استاندار تهران با اشاره به اولویت اقدامات پیشگیرانه در موضوع اعتیاد گفت: اقدامات پیشگیرانه در میان گروه‌هایی که این نوع کارها در میان آنها اثرگذاری بیشتری دارد، دنبال می شود تا بتوان این برنامه مهم را عملیاتی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در ادامه این مراسم اظهار داشت: دسترسی به قوانینِ مطلوب و با کیفیت در گرو مشارکت مردم در انتخابات است.

محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به  قرار گرفتن در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: هرچقدر مشارکت مردم در امر انتخابات بیشتر باشد قطعاً با یک مجلس با کیفیت  و به دنبال آن قوانینی مطلوب تر در سطح جامعه مواجه خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مسئله آموزش و پرورش تنها مختص به وزارت آموزش و پرورش نیست، افزود: اگر چالشی دامن آموزش و پرورش را بگیرد ،کل جامعه با آن درگیر خواهند بود و آسیب های آن تنها متوجه آموزش و پرورش نیست.

صیدلو با تاکید بر اینکه این چشمه انسان ساز باید مورد توجه همگانی قرار گیرد، تا بتواند رسالت خود را صحیح انجام دهد، خاطرنشان کرد:  فلسفه تشکیل شوراهای آموزش و پرورش نشان می‌دهد که همگی نهادها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی باید آموزش و پرورش را در رسیدن به مرزهای توسعه یافتگی یاری کنند و با این وزارتخانه مهم فرهنگی در رسیدن به اهداف عالی تعلیم و تربیت همراه و هم قدم باشند.

دهمین نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران با حضور استاندار تهران، معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران در سالن اجتماعات استانداری تهران برگزار شد.

نظر شما