شناسهٔ خبر: 38355688 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

از اعتراض حریفان داخلی تا واکنش رستم آساکولوف ازبک به هدایت

بعد از اینکه بهروز هدایت به طرز عجیب و مشکوکی در مبارزه نیمه نهایی با حریف قرقیزستانی به کشتی ادامه نداد و فینالیست نشد، حریف ازبکش به مربیان تیم ملی ایران اعتراض کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در روز اول رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا هرچند با دو طلا، یک نقره و یک برنز نتیجه بسیار خوبی به دست آوردیم اما شکست عجیب و غریب بهروز هدایت مقابل حریف قرقیزستانی‌اش، آن هم در شرایطی که تا 6 ثانیه مانده به پایان کشتی، او 7 بر صفر از حریف پیش بود اما به یکباره به مصدومیت تظاهر کرد و به کشتی ادامه نداد، شائبه دوپینگی بودن این کشتی گیر را ایجاد کرد.

هدایت که در جام بین المللی تختی در وزن 87 کیلوگرم اول شده بود، علاوه بر اینکه در فینال آن رقابت‌ها موفق به شکست رامین طاهری، ملی پوش این وزن مسابقات جهانی 2019 نورسلطان شده بود، در رده‌بندی بالاتر از کشتی گیران مدعی چون یوسف قادریان، مهدی فلاح، حسین نوری و ... قرار گرفت که حالا با اعلام رسمی فدراسیون کشتی مبنی بر مثبت بودن تست دوپینگ این کشتی گیر در جام تختی، می‌توانند به نتیجه کشتی شان با هدایت و همچنین رده بندی نهایی این وزن معترض باشند.

اما علاوه بر بازتاب داخلی این اتفاق، رستم آساکولوف که در مبارزه اول خود در مسابقات قهرمانی آسیا در یک کشتی نزدیک و با نتیجه 6-6 مغلوب هدایت شده بود، علاوه بر اینکه خودش به فینال نرسید، با توجه به اینکه هدایت بعد از تن دادن به شکست عجیب و اجباری مقابل حریف قرقیز، فینالیست نشد، آساکولوف هم شانس کسب مدال برنز آسیا را از دست داد.

به همین دلیل رستم آساکولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان و قهرمان آسیا اعتراض خود را به مربیان کشتی فرنگی ایران اعلام کرد که اگر این رفتار هدایت نبود، او لااقل به مدال برنز رسیده بود.



انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما