شناسهٔ خبر: 38355397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۳۰ هزار تماس با سامانه سامد اصفهان صورت گرفت است

اصفهان- ایرنا- مدیرکل عملکرد بازرسی و حقوقی استانداری اصفهان گفت:  از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ هزار و ۳۱ تماس با سامانه ارتباط دولت و مردم(سامد) صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

ارتباط مستقیم با مردم برای آگاهی از دغدغه‌ها و اهتمام در رفع مشکلات آن‌ها حایز اهمیت است، سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) پل بدون واسطه مدیران برای پاسخگویی به مطالبه‌ مردمی است.

صادق کرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از فروردین سال ۸۹ تا دی ماه سال جاری ۵۱۲ هزار و ۶۵۹ تماس با سامانه سامد صورت گرفته است.

 وی اضافه کرد: این سامانه از سال ۸۹ راه اندازی و تعدادی نیرو به عنوان کارشناس و پاسخگویی تماس‌های مردم جذب کرد.

مدیرکل عملکرد بازرسی و حقوقی استانداری اصفهان تصریح کرد: سامد سامانه ارتباط دولت و مردم در تمامی استان‌ها با شماره ۱۱۱ است که کارشناسان پاسخگوی مباحث بین دولت و مردم هستند.

وی اظهارداشت: متقاضیان شکایت‌ها، انتقادها و نقطه نظرات خود را از طریق این سامانه در استان‌ها به نهاد ریاست جمهوری انتقال می‌دهند.

کرمی با اشاره به اینکه ملاقات الکترونیکی حدود ۲ سال گذشته راه اندازی شد، تصریح کرد: تاکنون استانداران، معاونان ایشان و مدیران کل در این برنامه حضور پیدا کردند.

وی گفت: اکنون چهار نفر در سامانه سامد مشغول به کار هستند که با کمبود نیروی انسانی در این راستا روبه رو هستیم.

مدیر کل عملکرد بازرسی و حقوقی استانداری اصفهان بیان کرد: تاکنون ۵۷ برنامه ملاقات الکترونیکی با حضور مدیران کل برگزار شده و بیشترین درخواست مردم از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی، کمیته امداد، بهزیستی، محیط زیست، جهاد کشاورزی، نفت، آب، برق، گاز و اخیرا آموزش و پرورش بوده است.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر بیشتر تماس‌ها با این سامانه مربوط به یارانه معیشتی، یارانه نقدی، سهام عدالت و سبد حمایتی است که در قالب مشاوره به متقاضیان پاسخ داده می‌شود.

به گفته کرمی، شکایت متقاضیان از طریق سامانه ارتباط مردم و دولت به مسوولان دولتی ارجاع داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:  اکنون بیشتر تماس‌ها در راستای مشاوره صورت می‌گیرد و هر هفته ۲ الی سه مدیرکل از طریق ملاقات الکترونیک به مشکلات مردم رسیدگی می‌کنند.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد که در ۲۴ شهرستان و ۱۰۵ شهر ساکن هستند.

نظر شما