شناسهٔ خبر: 38355094 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واحدهای اقامتی چهارمحال و بختیاری اجازه افزایش نرخ در نوروز را ندارند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: هیچ‌کدام از واحدهای اقامتی استان اجازه افزایش قیمت و گران‌فروشی در نوروز ۱۳۹۹ را ندارند و این موضوع از سوی وزارتخانه نیز به آن‌ها ابلاغ شده است.

صاحب‌خبر -

مهرداد جوادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: نرخ‌نامه‌های مصوب واحدهای اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مجتمع‌های گردشگری، رستوران‌های بین‌راهی و سفره‌خانه‌ها  که به طور معمول در شهریور هر سال ابلاغ می‌شود، امسال نیز انجام و برنامه‌ریزی برای بازدیدهای مشترک با سایر دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.

وی افزود: همچنین دیدار از تمامی تاسیسات گردشگری استان در نوروز ۱۳۹۹ در دو مرحله از سوی ۴ گروه بازرسی برنامه‌ریزی شده که به کنترل نرخ‌نامه‌های مصوب، نصب پروانه بهره‌برداری، تمدید کارت بهداشتی، بررسی کمیت و کیفیت اغذیه و رعایت نکات بهداشتی در این واحدها می‌پردازند.

جوادی تصریح کرد:همکاران اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری برای اجرای طرح نظارت نوروزی سال‌جاری شامل تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت، اماکن نیروی انتظامی استان است.

وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری در نوروز امسال‌ با برند و شعار "بهشت طبیعت‌گردی ایران" میزبان مسافران و گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، نوروز ۱۳۹۸ حدود ۳۳ هزار و ۸۹۵ مسافر و گردشگری در اماکن اقامتی چهارمحال و بختیاری اسکان یافتند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۴ هتل، ۴ هتل‌آپارتمان، ۲ مجتمع گردشگری، ۵ مهمان‌پذیر، ۹۹ خانه‌مسافر، ۱ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۳۵ اقامتگاه بوم‌گردی و ۵ مجتمع بین‌راهی است.

چهارمحال و بختیاری با افزون‌بر ۸۰۰ جاذبه گردشگری یکی از مهمترین مقاصد برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به شمار می‌رود.

وجود ۱۲ هزار هنرمند صنایع دستی و هنرهای سنتی در ۵۲ رشته و فعالیت ۳ تا ۶ هزار نفر آنان زمینه حضور مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در چهارمحال و بختیاری را فراهم کرده است.

نظر شما