شناسهٔ خبر: 38354836 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اجباری شدن آموزش‌های اخلاق حرفه ای برای روانشناسان

رقیه‌السادات حسینی

رییس سازمان نظام روانشناسی کشور از راه اندازی و افتتاح انجمن مطالعات روان درمان در خانه اندیشمندان خبر داد و ابراز امیدوای کرد که با آغاز فعالیت این انجمن دپارتمانهای تخصصی ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر حاتمی امروز اول اسفندماه در مراسم اعطای پروانه اشتغال تخصصی اظهار کرد:  فعالیت انجمن مطالعات روان درمان در حوزه صلاحیت‌های حرفه ای و تخصصی کردن رشته ها جهش بزرگی در آغاز فعالیت‌های تخصصی در کشور خواهد بود.

وی افزود: آرزوی ما این است که رشته ها تخصصی و بر روی تابلوی هر روانشناسی مشخص و درج شود.

حاتمی با بیان اینکه در آینده مرز صلاحیت‌های حرفه ای را بیشتر روشن می‌کنیم، ادامه داد: در سال آینده برنامه داریم اخلاق حرفه‌ای تا ممیزی‌های سازمان را به صورت رایگان و تجربی در استان‌های کشور و همچنین تهران به صورت اجباری به روانشناسان آموزش دهیم.

رییس سازمان نظام روانشناسی تاکید کرد: در سال آینده هر نوع فعالیت سایر سازمان‌ها در این حوزه باید تحت چارچوب سازمان انجام شود و مجریانشان باید آموزش‌های حرفه ای را دیده باشند.

وی خطاب به روانشناسان حاصر در جلسه با بیان اینکه مدرک پروانه شما از نظر ملی و بین المللی اعتبار دارد، توصیه کرد: اطلاعات و دانش خود را به روز کنید و همچنین بدانید که ارجاع مراجع به سایر همکاران در بین روانشناسان حرفه ای بیشتر صورت می‌گیرد و ارجاع به معنای ضعف درمانگر نیست.

انتهای پیام
 

نظر شما