شناسهٔ خبر: 38354597 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

توزیع پوستر دعای ماه رجب در کانون های مساجد استان مرکزی

حجت الاسلام ذوالفقاری از تهیه و توزیع پوستر دعای ماه رجب در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام «مصطفی ذوالفقاری» در خصوص برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: اعمال ماه‌های رجب و شعبان، جهت آماده ساختن روح برای شرکت در میهمانی ماه مبارک رمضان است و باید برای درک عظمت ماه رمضان باید از قبل خود را آماده کنیم.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: ماه رجب فرصت مناسبی برای ارتباط با خالق و خود سازی و آمادگی برای ورود به ماه های شعبان و رمضان است این ماه بهترین فرصت برای حرکت در مسیر خودسازی است که از ارزش و شرافت بسیار بالایی برخوردار است.

 

وی با اشاره به بیان اینکه در روزهای 13 تا 15 رجب مراسم معنوی اعتکاف در مساجد برگزار می شود، ادامه داد: كانون هاي مساجد استان مرکزی هر ساله به صورت خودجوش و مردمي همزمان با ايام البيض مراسم معنوي اعتكاف را در مساجد برگزار مي كند كه مورد استقبال عموم قرار مي گيرد. 

 

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: توبه و استغفار نیز در این ماه زیاد سفارش شده است و علاوه بر این، نماز، ذکر تسبیح، زیارت اهل بیت خصوصاً زیارت امیرالمؤمنین و امام حسین و امام رضا علیهم ‌السّلام، عمره‌ مفرده، غسل، خواندن ادعیه مخصوص، قرائت سورهٔ توحید و ... در ماه رجب توصیه شده است.

 

این مقام مسئول تهیه و توزیع پوستر ادعیه ماه مبارک رجب، بروشور اعمال، اجرای طرح تلاوت نور و حضور قاریان این طرح از کانون‌های مساجد در محاقفل انس با قرآن کریم و بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های مساجد در راستای برگزاری باشکوه آیین اعتکاف را از برنامه‌های این ایام دانست.

 

وی به فرارسيدن ميلاد باسعادت امام علي(ع) اشاره و اظهار کرد: برنامه هاي متنوع و مردمي به همت اعضاي كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد با همكاري ائمه جماعات و اهالی مسجد در این روز برگزار مي شود.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: اين مراسم جشن و سرور از شب سيزدهم رجب آغاز مي شود و با برنامه هايي نظير مولودي خواني، مداحي، اجرای سرود و تئاتر، مسابقات کتابخوانی، فرهنگی، مذهبي با موضوع امام علي (ع) همراه است.

 

پایان پیام/ 87

نظر شما