شناسهٔ خبر: 38354555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۰۰ نوعروس و داماد خراسان رضوی به حرم رضوی مشرف شدند

به دعوت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی ۱۰۰ زوج جوان از شهرستان‌های مختلف استان خراسان رضوی از دوره‌ آموزشی «زندگی به سبک رضوی» بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، 100 نوعروس و داماد از شهرستان‌های سراسر خراسان رضوی به بارگاه منور رضوی مشرف شدند.

این گروه از زوج‌های جوان از مناطق محروم شهرستان‌های باخرز، مه ولات و مشهد به دعوت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی و همکاری معاونت محرومیت‌زدایی این آستان مقدس صبح امروز 30 بهمن ماه در قالب اردویی یک روزه به زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) مشرف شدند، سپس در محل پایگاه آداب زیارت شهید هاشمی‎نژاد واقع در صحن جامع رضوی گردهم آمده و از دوره آموزشی‌ «زندگی به سبک رضوی» بهره‌مند شدند.

حجت‌الاسلام سید ابوالفضل موسوی فاضل در جمع این گروه از زائران به بیان موضوع مهارت‌های زندگی پرداخت و اظهار کرد: ازدواج سالم در فرهنگ اسلامی محور آرامش و درمان ناآرامی‌های روحی است.

وی با بیان اینکه بکارگیری الگوهای اسلامی همچون سیره اهل بیت(ع) تحکیم بخش بنیان خانواده است، افزود: در زندگی مشترک نوع کارآمدی زن و مرد متفاوت است بنابراین شناخت قابلیت‌های دوطرف یک امر لازم و ضروری است.

این استاد حوزه علمیه همزبانی، همدلی و هم نفسی را از مهم‌ترین عوامل رشد زن و شوهر در زندگی مشترک خواند و تصریح کرد: زن و مرد باید با صمیمیت و مهربانی با کمک یکدیگر مشکلات زندگی را حل کنند.

این گروه از زائران پس از بهره‌مندی از برنامه‌های اجرا شده و شرکت در نماز جماعت در میهمان‌سرای امام هشتم(ع) حضور پیدا کردند و از خوان با برکت این امام همام متنعم شدند.

«زندگی به سبک رضوی» یک طرح آموزشی است که در راستای صیانت و اعتلای خانواده با بهره‌گیری از سبک زندگی رضوی برای زوج‌های جوان، از سوی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی طراحی شده است. زوج‌های جوان می‌توانند با شرکت‌ در این طرح به مدت 3 سال از خدمات آموزشی، حمایتی و مشاوره‌ای رایگان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/281/ش

نظر شما