شناسهٔ خبر: 38353014 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

تجاوز کشتی های جنگی رژیم صهیونیستی به آب های دریایی لبنان

ارتش لبنان اعلام کرد که سه فروند کشتی جنگی رژیم صهیونیستی ظرف ۴۸ ساعت گذشته سه بار با نقض قلمرو دریایی لبنان وارد آب های سرزمینی این کشور شدند.

صاحب‌خبر -

العالم ـ لبنان

در بیانیه ارتش لبنان که در بیروت منتشر شد، آمده است: یک فروند کشتی جنگی رژیم اسراییل سه شنبه شب از ساعت ۱۶ تا ۱۹ وارد آب های لبنان در دریای مدیترانه مقابل منطقه ناقوره در جنوب این کشور شد.

در این بیانیه آمده است: ۲ فروند کشتی جنگی رژیم یاد شده صبح روز چهارشنبه در یک مرحله از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ و در مرحله ی دیگر از ساعت ۱۱ تا ۱۲ حریم دریایی لبنان را نقض کردند.

ارتش تاکید کرد که این تجاوز را به فرماندهی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) اطلاع داده است.

۱۰ هزار نیروی یونیفل که بیشتر آنان تابعیت کشورهای اروپایی دارند در جنوب لبنان مستقرند.

پارلمان های این کشورها سال ۲۰۰۶ میلادی و پس از پایان جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان موافقت خود را با حضور نیروهایشان در این کشور اعلان کردند.

در بیانیه ارتش لبنان هم چنین خاطرنشان شده که ورود کشتی های رژیم صهیونیستی به آب های لبنان در دریای مدیترانه و نزدیک مرز با ناقوره برخلاف مفاد قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

به گزارش ایرنا، مطابق مفاد این قطعنامه که پایان تابستان ۱۳۸۵ خورشیدی و پس از جنگ ۳۳ روزه‌ رژیم اسراییل علیه حزب‌الله منتشر شد، این رژیم ملزم شده به تجاوزهای هوایی، دریایی و زمینی علیه تمامیت سرزمینی لبنان پایان دهد.

نظر شما