شناسهٔ خبر: 38352813 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فسادستیزی و کار جهادی از اولویت‌های قوه قضائیه است

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اولویت‌ها و رویکرد جدید قوه قضاییه گفت: فسادستیزی و کار جهادی از اولویت‌های قوه قضاییه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در راستای طرح هر مسجد یک حقوقدان در مسجد شهید عاصمی کرمانشاه در جمع نمازگزاران، فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس حاضر شد.

این برنامه در راستای طرح هر مسجد یک حقوقدان به همت دادگستری کل و سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه در سطح استان در حال اجرا است.  

پرویز توسلی‌زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در این جلسه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این بیانیه بسیار به مقوله عدالت پرداخته‌اند و اساسا عدالت یک ارزش است.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری چندین سال است که موضوع انقلابی‌گری را مطرح فرموده‌اند که این یک نظریه هوشمندانه است.

توسلی‌زاده گفت: افرادی که می‌گویند دوره انقلابی‌گری تمام شده یعنی حکومت‌ها با دین کاری نداشته باشند، مراسمات عزاداری محرم رونق نداشته باشد، مساجد پر نباشد و اینها نقطه مقابل اسلام و ترویج سکولار و حرکت برخلاف قانون اساسی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: همین قانون اساسی حکومت‌ها را مکلف به حرکت براساس معیارهای اسلامی و مذهب تشیع کرده است.

وی یکی از رویکردهای جدید قوه قضاییه را فسادستیزی دانست و بر لزوم کمک مردم به دستگاه قضایی برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری تأکید کرد.

توسلی‌زاده کار جهادی را از اولویت‌های دیگر دادگستری استان عنوان کرد و افزود: امروز با کمک بسیج حقوقدانان و حضور در مساجد در دسترس مردم هستیم و در حد توان به مشکلات مردم رسیدگی می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در این برنامه به سؤالات مردم و درخواست‌های آن‌ها رسیدگی کرد.

رسول بهرامی‌پور رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه نیز در حاشیه این برنامه با اشاره به حضور قضات و حقوقدانان بسیجی در طرح هر مسجد یک حقوقدان جهت ارائه خدمات مشاوره حقوقی به مردم اظهار داشت: در استان کرمانشاه ریاست دادگستری استان کرمانشاه در این طرح پیش قدم هستند و با حجم کارهای فراوان شخصا در این طرح مشارکت دارند.

بهرامی‌پور با اشاره به برکات این طرح در جهت دسترسی آسان مردم به حقوقدانان و مسئولان قضایی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم این طرح را به مساجد بیشتری تسری دهیم.

انتهای پیام/832/ش

نظر شما