شناسهٔ خبر: 38352106 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یادواره شهید گمنام و اربعین سردار دل‌ها در حوزه علمیه یزد برگزار شد

یزد- ایرنا - نخستین یادواره یکی از شهدای گمنام مدفون در حوزه علمیه مدینة العلم کاظمیه شهر یزد و همچنین اربعین گرامیداست خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چهارشنبه شب با حضور تعدادی از خانواده‌های معزز شهیدان ، ایثارگران ، مردم و مسوولان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

در این یادوراه حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری با گرامیداشت یاد شهیدان انقلاب به نقش شهید سلیمانی و جبهه مقاومت در شکست داعش و گروه‌های تکفیری اشاره کرد و گفت: راه عزت ملت و کشور در عمل به وصایای شهیدان و منویات مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: باید فرهنگ شهادت و ایستادگی در برابر هجمه دشمنان انقلاب اسلامی در جامعه به خصوص در بین نسل جوان با فعالیت‌های فرهنگی و ارزشی گسترش یابد.

این مدرس حوزه علمیه یزد تاکید کرد: اگر فرهنگ شهادت و مقاومت در جامعه و بین جوانان نهادینه شود بدون شک هیچ دشمنی نمی‌تواند به اهداف شوم خود برسد.

ماندگاری گفت: ملت ایران به رغم تمامی توطئه‌ها با قدرت و عزت در برابر دشمنان ایستادگی کرده و باید راه خود را بدون لغزشی ادامه دهد.

در این مراسم همچنین برنامه مداحی توسط مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد و قاریان ممتاز استان به تلاوت آیاتی از کلام وحی پرداختند.

برپایی نمایشگاه کتاب ، عکس و مسابقات از برنامه‌های جانبی یادواره یادشده بود.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار سلیمانی فرمانده سابق نیروهای سپاه قدس در حمله پهپادهای آمریکایی‌ در فرودگاه بغداد همراه با ابومهدی المهندس قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی و ایرانی به شهادت رسیدند که این حمله به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا صورت گرفت.

تعدادی شهدای گمنام مدفون در یزد حدود ۱۶۰ نفر و این استان سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است .

یزد هم‌اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها زندگی می کنند.

نظر شما