شناسهٔ خبر: 38351821 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در زمینه حفظ منابع طبیعی؛

دانش آموزان کرمانی یک میلیون نفر ساعت آموزش دیدند

مدیرکل منابع طبیعی کرمان از آموزش یک میلیون نفر ساعت دانش آموز در ۱۱ شهرستان این استان در ارتباط با منابع طبیعی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی رجبی زاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در نخستین نشست ستاد استانی هفته منابع طبیعی که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سالیان گذشته همکاری مستمری با آموزش و پرورش داشته و تا امروز حدود یک میلیون نفر ساعت دانش آموز در ۱۱ شهرستان در ارتباط با منابع طبیعی آموزش دیده اند، گفت: این طرح هم اکنون به عنوان الگوی کشوری مطرح است.

 

او ساخت ماکت آبخیزداری و نشان دادن فعالیت‌های منابع طبیعی در قالب آن را نیز جزئی از همین حرکت فرهنگی عنوان کرد.

رجبی زاده در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه نشست‌های مقدماتی برای برگزاری هر چه بهتر هفته منابع طبیعی از حدود دو ماه قبل برگزار شده است، افزود: این نشست صرفاً جمع بندی نشست‌های قبلی است و به این ترتیب وارد فاز اجرایی خواهیم شد.

 

او با ذکر عناوین روز شمار هفته منابع طبیعی مطابق با نامه دریافتی از سازمان جنگل‌ها، شعار اصلی این هفته را "نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز" نامید و تصریح کرد: عملیات کاشت نهال از چهاردهم آذرماه آغاز شده و در حقیقت، بسیج همگانی از همان زمان در سراسر کشور شکل گرفته است.

رجبی زاده با مطلوب توصیف کردن مراسم سالیان گذشته ابراز امیدواری کرد: پروژه‌های مختلف نهالکاری در سطح استان تا پانزدهم اسفندماه به اتمام رسند و با دعوت از مسئولان، این مراسم در همین تاریخ در کمربندی غربی شهر کرمان انجام شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان به توزیع نهال از حدود یک هفته آینده اشاره کرد و بیان داشت: این امر برای شهرستان‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود و از آنجایی که برخی از درخواست‌ها در این زمینه غیر منطقی است، ما به دلیل محدودیت تولید، مجبور به سهمیه بندی و گاهاً برای درخواست‌های بالا نیازمند کارشناسی منطقه مورد درخواست هستیم که امیدواریم توزیع نهال در سال جاری نیز با نظم خاصی به انجام رسد.

 

در ادامه این نشست عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز با قدردانی از مدیرکل و تلاش‌هایی که برای این مراسم طی ۶ سال گذشته، هر سال بهتر از سال قبل صورت گرفته است، خواهان حضور حداکثری دانش آموزان و فرهیختگان دانشگاهی در این زمینه شد.

او حضور صدا و سیما در این فرهنگ سازی را بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد.

 

حجت الاسلام قاسمی زاده، مسئول دفتر نهاد نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان نیز مسئله محیط زیست و حفظ آن را یکی از دغدغه‌های اساسی مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: توجه به مسائل مرتبط با کشاورزی بدون ملاحظات زیست محیطی غیر ممکن است.

او ابراز امیدواری کرد: دعوت از نویسندگان و اهالی قلم برای نوشتن اهمیت موضوع و همچنین ورزشکاران که به واسطه حضورشان در دل طبیعت مشغول ورزشند نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/ب

برچسب‌ها:

نظر شما