شناسهٔ خبر: 38351711 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرخو: منافع ملی ایجاب می‌کند حضور پررنگی در انتخابات داشته باشیم

صدف صمیمی

یک فعال سیاسی گفت: عدم حضور و مشارکت در انتخابات به منزله این است که از حق خود برای تعیین نمایندگان مجلس شورای اسلامی که یکی از مهم ترین ارکان نظام است، صرف نظر کنیم.

صاحب‌خبر -

محسن سرخو در گفت‌وگو با ایسنا،‌ در ارتباط با ضرورت مشارکت در انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: حضور در انتخابات از یک سو تکلیف معرفی شده و از سوی دیگر یک حق ‌است که هر کسی می تواند از آن استفاده کند. عدم حضور و مشارکت در انتخابات به منزله این است که از حق خود برای تعیین نمایندگان مجلس شورای اسلامی که یکی از مهم ترین ارکان نظام است، صرف نظر کنیم.

وی یادآور شد: حضور همه جانبه مردم در انتخابات باعث خواهد شد مجلسی قوی تر، مسئولیت پذیرتر و دلسوز تر داشته باشیم. هر چه مردم حضور کمتری پیدا کنند شاهد مجلسی خواهیم بود که نمایندگان آن توانایی نمایندگی همه جریان های سیاسی را نخواهند داشت.

این فعال سیاسی تصریح کرد: خیلی از افراد در سخنرانی هایشان مردم را به عدم حضور یکپارچه در انتخابات آتی دعوت می‌کنند؛ این موضوع باعث می‌شود کاندیداهای جناح مقابل با رای کم وارد مجلس شوند. آن افرادی که مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت نمی‌کنند در اینجا منافع شخصی خود را به منافع ملی ترجیح می دهند؛ این در حالیست که منافع ملی ایجاب می‌کند حضور پررنگی داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از یک لیست در اصلاحات و در میان اصولگرایان بیش از سه لیست ارائه شده است؛ پس انتخاب کنندگان می توانند کاندیدای مورد نظرشان را از میان این لیست‌ها پیدا کنند.

سرخو گفت: آنچه که اهمیت دارد این است که مردم با جدیت بیشتر در انتخابات آتی با حضور پرشور خود از این حق استفاده کنند و کاندیداهای مورد نظرشان را به مجلس بفرستند.

وی در پایان گفت: تضارب نظریات و افکار در مجلس می‌تواند کمک موثری به توسعه کشور داشته باشد. مردم باید تلاش کنند افراد پاک دست از اقشار مختلف همچون کارگران، معلمان و فرهنگیان را به مجلس بفرستند تا مجلس در همه زمینه ها کارشناس داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما