شناسهٔ خبر: 38351600 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نوری المالکی:

بدون بازگشت اقتدار دولت عراق، امکان برگزاری انتخابات نیست

حوزه/ نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق بر عدم امکان اجرای انتخابات بدون بازگشت اقتدار دولت تأکید کرد و افزود: دولت باید برای بازگرداندن اقتدار تلاش کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق بر عدم امکان اجرای انتخابات بدون بازگشت اقتدار دولت تأکید کرد و افزود: دولت باید برای بازگرداندن اقتدار تلاش کند.

المالکی در گفتگویی تلویزیونی گفت: انتخابات نیازمند فضایی همراه با امنیت و استقرار است و باید دولت بتواند امنیت را برقرار و از انتخابات حمایت کند.

وی افزود: اعتراضات و تظاهراتی که در کشور جریان دارد، با هدف بهبود زندگی و وضعیت سیاسی انجام می گیرد و هیچ کس نمی تواند حق شهروندان را در مطالبه اصلاحات سلب کند.

رئیس ائتلاف قانون با بیان اینکه تظاهرات مسالمت آمیز دارای اصول و ضوابط مشخص است، افزود: خواسته و صدای مطالبه گران به گوش همگی رسیده است و ما خواستار تظاهرات مسالمت آمیز هستیم.

المالکی در ادامه با بیان اینکه تظاهرات "تشرین" با تظاهرات پیشین متفاوت بوده و معترضان از اقشار مختلف هستند، اشاره کرد: حقوق تظاهرات تضمین شده و تیراندازی غیر قابل قبول است.

نظر شما