شناسهٔ خبر: 38351555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| رکنی: مصرف سوخت مازوت در نیروگاه نکا بار آلودگی هوا را بالا برده است

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: بحث تکنولوژی نیروگاه و سوخت مازوت بار آلودگی را بالا برده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «آلودگی هوا با مازوت را در روستاهای مازندران بررسی کنید» خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در این زمینه شدند.

در توضیح این سوژه آمده است،چندین سال است که اهالی چندین روستای بهشهر و نکا و میاندرود و حتی ساری از مصرف سوخت مازوت نیروگاه شهیدسلیمی رنج می‌برند و کسی پاسخگو نیست.

نیروگاه بجای مصرف گاز از مازوت استفاده می‌کند چون صرفه اقتصادی برایشان دارد اما مهم نیست چه بلایی بسر مردم و محیط زیست می‌آید؛ به‌ویژه شب‌ها مصرف بحدی زیاد است که صبح آثار آن به صورت ذرات سیاه رنگ بروی خودرو وبرگ درختان مشاهده می‌شود.

در روزهای بارانی هم از وضعیت جوی سواستفاده کرده و مصرف مازوت را به حداکثر می‌رسانند .

برای اثبات این موضوع کافی است صبح زود سری به روستای زاغمرز بزنید و از نزدیک شاهدآلودگی هوا باشید، گاهی اوقات فکر می‌کنیم به لحاظ آلودگی هوا در تهران زندگی می‌کنیم.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: بحث تکنولوژی نیروگاه و سوخت مازوت بار آلودگی را بالا برده است.

محمودعلی رکنی با بیان اینکه این موضوع را در جلسات مختلف پیگیری کردیم، افزود: تاکید ما بر گازسوز  و تغییر و بروزسازی تکنولوژی این نیروگاه است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون گازسوز کردن این نیروگاه به‌صورت صد درصد محقق نشده است، تصریح کرد: باتوجه به اینکه پایه سوختی این نیروگاه هم گاز است و براساس گاز طراحی شده لازم است این مهم محقق شود.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید بر اینکه پیگیری‌های مستمر در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: همه مراحل درحال انجام است.

رکنی خاطرنشان کرد: پیگیری‌های قانونی و حقوقی در جریان است.

وی یادآور شد: موضوع دیگر اینکه باید تکنولوژی این نیروگاه به روز شود و استانداردهای زیست محیطی رعایت شود.

معاون محیط زیست مازندران در پایان گفت: تمام تلاش ما این است جلوی آلودگی را بگیریم و آلاینده‌های زیست‌محیطی را به حداقل ممکن برسانیم.

انتهای پیام/86034/ع

نظر شما