شناسهٔ خبر: 38351366 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در سپاه مازندران:

انتخابات حیثیت مردم سالاری دینی را حفظ می کند/ التزام عملی به ولایت فقیه، فقرستیزی و استکبارستیزی شاخصه انتخاب اصلح است

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با تاکید براینکه انتخابات قدرت نظام و حیثیت مردم سالاری دینی را حفظ می کند به ویژگی های نماینده در تراز انقلاب و گام دوم پرداخت و ادامه داد:اولین ویژگی نماینده این است که باید انقلابی و استکبارستیز باشند.

صاحب‌خبر -

انتخابات حیثیت مردم سالاری دینی را حفظ می کند/ التزام عملی به ولایت فقیه، فقرستیزی و استکبارستیزی شاخصه انتخاب اصلح است

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت الاسلام یدالله غلامی نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا  در جمع پایوران سپاه ناحیه ساری و قرارگاه غدیر شمال کشور با تبریک ایام میلاد باسعادت کوثر قرآن حضرت زهرا(س) و گرامیداشت اربعین شهادت سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش و نیز گرامیداشت عالم خدوم آیت الله طبرسی (ره)در حسینیه عاشقان کربلابا اشاره به انتخابات دوم اسفند به تبیین ویژگی های نماینده مجلس در تراز انقلاب پرداخت و گفت:تک تک مردم در اداره کشور نقش دارند. اینکه کسی بگوید ما هیچ کاره ایم قابل قبول نیست چرا که با رای مردم رئیس جمهور انتخاب شود لذا انتخاب وزیر هم با رای نمایندگان مجلس صورت می گیرد .همه مردم به طور مستقیم و غیرمستقیم در انتخاب استاندار تا دهیار نقش دارند.

*تمام ارکان نظام با نقش آفرینی مردم تشکیل می شود

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه هنر امام بعد از 1400 سال احیای گفتمان دینی و حاکمیت آن بود ، افزود: تمام ارکان نظام با نقش آفرینی مردم تشکیل می شود لذا رهبرمعظم انقلاب مردم سالاری دینی را در دهه هفتاد که عده ای قرائتهای مختلفی از آن ارائه میدادند، علم کردند و جامعه مدنی را ریشه در مدینه النبی دانستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه به نقش آفرینی مردم در انتخابات نمایندگان اشاره کرد و گفت:این روزها حرف از نمایندگان تراز انقلاب است چرا که مجلس در تراز انقلاب مشکل جامعه را حل می کند.

حجت الاسلام غلامی با تصریح براینکه برای ترقی و تعالی مادی و معنوی جامعه نیاز به دو اصل قانون پیشرفته و مجری دلسوز است ، یادآور شد:همه مصیبت ما از جایی شروع شد که بین قرآن به عنوان قانون پیشرفته و عترت که مجری دلسوز است فاصله افتاد. با توجه به اینکه پیامبر (ص) این دو را سفارش کرده بود اما متاسفانه بین این دو اصل فاصله افتاد.

*انتخابات قدرت نظام و حیثیت مردم سالاری دینی را حفظ می کند

استاد برجسته حوزه علمیه مازندران در همین رابطه توضیح داد: اینکه میگویند امام زمان (اروحناه له فداه) تشریف بیاورند بشر سعادتمند می شود بخاطر این است که مجری دلسوز قانون پیشرفته را اجرایی می کند .

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه در قدم اول باید مجلس در تراز انقلاب و در راستای گام دوم انقلاب شکل دهیم ، افزود: باید مجری دلسوز پیدا کنیم چرا که عمده کارشناسان و صاحبنظران معتقدند که مشکلات کشور به قانون و اجرای آن ربط دارد و تنها بخشی از آن مربوط به تحریم و فشار استکبار است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با تاکید براینکه انتخابات قدرت نظام و حیثیت مردم سالاری دینی را حفظ می کند به ویژگی های نماینده در تراز انقلاب و گام دوم پرداخت و ادامه داد:اولین ویژگی نماینده این است که باید انقلابی و استکبارستیز باشند.

*التزام عملی به ولایت فقیه ویژگی مهم نماینده مجلس

حجت الاسلام غلامی با تاکید براینکه نماینده باید باید اصل ثابت سیاسی نظام را که آن التزام عملی به ولایت فقیه است باور داشته باشد ، اضافه کرد: جامعیت اسلام ایجاب می کند که نماینده مجلس ولایت مطلقه فقیه را نه طبق قانون اساسی بلکه اعتقادی باور کند.

به گفته این مقام مسئول بعضی ها در حرف به ولایت فقیه اعتقاد دارند اما در امتحانات التزام عملی را نشان نمی دهند.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به وصیتنامه حاج قاسم که گفته بود «حضرت آیت الله خامنه ای را تنها ومظلوم میبینم و نیازمند همراهی شماست » تصریح کرد: سردار سلیمانی اهل حزب و گروهی نبود و تنها حزبش ولایت و رهبری معظم بود.

انتخابات حیثیت مردم سالاری دینی را حفظ می کند/ التزام عملی به ولایت فقیه، فقرستیزی و استکبارستیزی شاخصه انتخاب اصلح است

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به استکباری ستیزی نماینده مجلس هم گفت که نماینده نباید مرعوب نظام سلطه باشد . در همین قضیه حماقت امریکا درترور سردار سلیمانی عده ای نظام را دعوت به خویشتنداری کردند که این با هیچ عقلی جوردر نمیاید چرا که آمریکا سردار سلمیانی که غرور ملی ایران بود ترور کرد . لذا اگر شعار انتقام خواهی مردم نبود برخی مسئولین راضی به انتقام نبودند.

*منتخب مردم باید عدالتخواه ،فسادستیز و حامی محرومان باشد

حجت الاسلام غلامی در ادامه به مردمی وساده زیست بودن نماینده در تراز انقلاب اشاره کرد و افزود: نماینده نباید به کانون های قدرت و ثروت وابسته باشد. منتخب مردم باید عدالتخواه ،فساد ستیز و حامی محرومان باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به اینکه اصلح کسی است که برای ریشه کنی فقر و فساد عزم جدی داشته باشد تصریح کرد:نماینده مردم باید به ترقی و پیشرفت و توسعه اقتصادی وغیر اقتصادی کشور بیاندیشد .

حجت الاسلام غلامی با یادآوری دوران سازندگی که میگفتند باید فقرا روغن چرخ دنده های توسعه شوند ، بیان کرد:رهبر معظم انقلاب در همان دوره جلوی این تفکر ایستاد و حرف از عدالت زد که هم باید به فکر توسعه بود و هم باید برای فقرا کار کرد.

*نماینده باید شجاع و مدافع حق باشد

این مقام مسئول با بیان اینکه هرکسی توان نماینده شدن را ندارد، ادامه داد:نماینده باید شجاع و مدافع حق باشد .مثل مدرس که یک تنه در مقابل رضاخان ایستاد.

حجت الاسلام غلامی یکی از دیگر از ویژگی های نماینده در تراز انقلاب را بصیرت و دشمن شناسی برشمرد و تاکید کرد: نماینده مردم باید موضع روشن در قبال انحراف و فتنه داشته باشد.

*امانتداری و مرزبندی روشن با دشمن ویژگی مهم یک نماینده

به گفته نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا از ویژگی های دیگر نماینده مجلس فهم و درک سیاسی مسائل داخلی و خارجی،امانتدار، آگاه و متخصص به مسائل فرهنگی و اجتماعی و مرزبندی روشن با دشمن است.

حجت الاسلام غلامی در همین رابطه توضیح داد: آمریکایی ها در چند سال اخیر در دولت سازی ناامید شدند و به دنبال بی دولت سازی کشورها هستند.که در لبنان و لیبی این اتفاق افتاد. در فتنه آبان ماه گاهی شعار استعفای رئیس جمهور سرمیدادند اما رهبر معظم انقلاب فرمودند دولت باید بماند.

این استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه ویژگی ها نماینده فقط با تقوا و ولایتمدار بودن نیست ، اضافه کرد: نماینده باید مدیر هم باشد و هم بداند چه کاری میخواهد انجام دهد و هم توان انجام کار را داشته باشد.

حجت الاسلام غلامی با یادآوری نمایندگان مجلس ششم ، خاطرنشان کرد:در مجلس ششم وقتی خبرنگاران از برخی نمایندگان می پرسیدند امروز چه قانونی و لایحه ای تصویب کردید، آنها نمی دانستند.

*کاندیدای انتخاباتی وعده های نشدنی به مردم ندهند

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه با اعلام اینکه نماینده یک شهر فقط نماینده آن منطقه نیست بلکه در نظام ،ساختارسازی آن و هدایت ونظارت کلان کشور نقش دارد ، تاکید کرد: کاندیدای انتخاباتی وعده های نشدنی به مردم ندهند .

انتخابات حیثیت مردم سالاری دینی را حفظ می کند/ التزام عملی به ولایت فقیه، فقرستیزی و استکبارستیزی شاخصه انتخاب اصلح است

حجت الاسلام غلامی با انتقاد از سلفی نمایندگان مجلس دهم با نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای با ایران ، تصریح کرد: نماینده باید حافظ عزت ملت باشد چرا که 41 سال ملت عزیز محکم و نفوذناپذیر بود. لذا نمایندگان با مادران شهدا عکس بگیرند نه اینکه برای عکس گرفتن با یک خانم اروپایی پشت سر هم بایستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه با انتقاد از کسانی که حرف از مهندسی انتخابات میزنند یادآور شد: این حرفهای رسانه های معاند است و بعضی از مسئولین باید مراقب باشند حرفی را نزنند که آن را دشمن میزند.

حجت الاسلام غلامی در ادامه سخنان خود به اعلام اینکه پاسداران ، فرماندهان بسیج و بسیجیانی که از سپاه حکم دریافت کرده اند حق شرکت در هیچ ستاد تبلیغاتی کاندیدای انتخاباتی را ندارند، به سه مسئولیت سپاه و بسیج در انتخابات اشاره کرد و گفت: تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات ،امنیت و روشنگری و تببین نماینده در تراز انقلاب از وظایف این نهاد انقلابی است .

*احیای گفتمان دینی،بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا در بخش دوم سخنان خود به بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: احیای گفتمان دینی دربرابر چهار گفتمان رایج دنیا که بعضا بسیار هم با قدرت در صحنه عمل بودند وسالهاست حاکمیت را در اختیار دارند ، قرار گرفت که عبارتنداز گفتمان لیبرالی و اومانیستی،گفتمان مارکسیستی ،گفتمان سکولاری و گفتمان ملی گرایی.

حجت الاسلام غلامی در این باره توضیح داد:گفتمان اومانیستی که انسان محور است چند قرن  است که بخشی از دنیا را در اختیار دارد .گفتمان مارکسیی که ماده جای خدا قرار میگیرد که 100 سال حکومت کرد،گفتمان سکولاری که میگوید برای اداره جامعه بشریت به خدا نیاز نیست و گفتمان ملی گرایی که ملیت جای خدا را میگیرد که هر چهار گفتمان در خدازدایی وجه اشتراک دارند.

انتخابات حیثیت مردم سالاری دینی را حفظ می کند/ التزام عملی به ولایت فقیه، فقرستیزی و استکبارستیزی شاخصه انتخاب اصلح است

*علت مخالفت آمریکا و اذنابش با انقلاب اسلامی برسر خدا است

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تصریح براینکه گفتمان انقلاب اسلامی باهمه سنگ اندازی ها که لیبرالی ها جلوی آن انداختند 41 سال دوام آورد : علت مخالفت آمریکا و اذنابش با انقلاب اسلامی برسر خدا است. در مذاکرات هسته ای طرف غربی به مذاکره کنندگان ما گفتند اصل حاکمیت اسلامی را از قانون اساسی بردارید ما مشکلی با شما نداریم.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به اینکه درنظام توحیدی محورخداست ، یادآور شد: در کشور کسی حق ندارد بر خلاف شرع و دین قانون تصویب کند لذا وجود شورای نگهبان در قانون بر همین اساس است که اگر به فرض 500 نفر نماینده هم در مجلس باشند باید شورای نگهبان که دین شناس است آنها راتایید کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه با باین اینکه یک عده به نظام اسلامی خرده میگیرند و میگویند این چه نظام اسلامی است که در آن خلاف می شود، بیان کرد:نظام هستی به دست حضرت حق اداره میشود و نیز قانونی که باید تصویب شود باید بر اساس اسلام باشد اما آیا مسئولان آن اسلامی عملی می کنند. لذانباید این دو مبحث را باهم یکی کرد.

حجت الاسلام غلامی در پایان با یادآوری این مطلب که وقتی صحبت از انقلاب میشود عده ای حرف از گرانی و تورم می زنند، متذکر شد که مشکلات ربطی به جمهوری اسلامی ندارد بلکه به انتخاب ما بر میگردد.

انتهای پیام/

نظر شما