شناسهٔ خبر: 38351219 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سازمان ملل درباره فاجعه انسانی در ادلب هشدار داد: هیچ جا امن نیست

صاحب‌خبر -

شفقنا- هزاران سوری ساکن ادلب از ترس حملات و درگیری های تشدید یافته به سمت مرزهای ترکیه فرار می کنند. فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه در مورد وخامت اوضاع بشردوستانه و رنج غم انگیز غیرنظامیان در این منطقه هشدار داد و تاکید کرد که هیچ جا در این منطقه برای غیر نظامیان امن نیست.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الجزیره، آوارگان تحت شرایط وحشتناک آب و هوایی از جمله دمای زیر صفر و در معرض خطر یخ زدگی هستند
تا کنون حدود ۹۹ هزار نفر که بیش از نیمی از آنها کودکان هستند از خانه خود فرار کرده اند.
براساس اعلام سازمان ملل ، تقریباً ۳۰۰ غیرنظامی در حملات امسال در شمال غربی سوریه کشته شده اند که ۹۳ درصد آنها توسط نیروهای سوری و روسی کشته شده اند.
فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه تاکید کرد: روسیه و ترکیه ، به عنوان حامیان آتش بس شکننده در ادلب ، می توانند و باید نقشی اساسی در یافتن راهی برای بهبود اوضاع ایفا کنند.
گفتنی است علیرغم برگزاری جلسات بین نمایندگان دو کشور در آنکارا ، مونیخ و مسکو و تماسهای دو رئیس جمهور،  نتیجه ای به بار نیامده است.

این درحالییست که رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه ، روز چهارشنبه به نمایندگان حزب خود در پارلمان گفت: عملیات در ادلب قریب الوقوع است و این اخطار نهایی است.

اصل خبر را اینحا ببینید .

نظر شما