شناسهٔ خبر: 38351068 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دعوت رئیس جمهور به حضور پرشور در انتخابات:

حضور مردم همواره مشکل‌گشا بوده است

روزنامه جوان

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ایران با حضور همیشگی خود در صحنه بار‌ها حماسه‌آفرینی کرده و دشمنان را مأیوس کرده‌اند، گفت: روز دوم اسفند مردم باید با حضور در پای صندوق‌های رأی دوباره افتخار و حماسه جدیدی بیافرینند.

صاحب‌خبر -
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری، دکتر روحانی روز گذشته در جلسه هیئت دولت، مجلس شورای اسلامی را نهادی بسیار مهم و قدرتمند دانست و تأکید کرد: برای حل مشکلات مردم همه باید با هم و در کنارهم باشیم و در این راه دولت و مجلس می‌توانند با همکاری و همفکری خود مشکلات را برطرف کنند. وی گفت: در ماه بهمن مبارک و در آستانه یک روز تاریخی مهم برای کشورمان هستیم. مردم عزیز و بزرگوار ما امسال در مقاطع مختلف با حضور و همکاری‌شان در صحنه در کنار یکدیگر حماسه‌های بسیار بزرگی را آفریدند. از آغاز سال در روز‌های اولیه ماه فروردین که برای بسیاری از استان‌های ما مشکل سیل پیش آمده بود، حضور همه جانبه مردم توانست کاری کند که در یک زمان کوتاه آسیب دیدگان بتوانند به مسکن و زندگی‌شان برگردند و دولت هم متعهد شد که همه ابنیه‌هایی که آسیب دیده بود را تا پایان امسال به سرانجام برساند.

روحانی اضافه کرد: در آبان‌ماه مردم در برابر حوادثی که دشمنان می‌خواستند از آن سوء استفاده کنند، به صحنه آمدند و در همان روز‌های ابتدایی حرکت از زنجان و تبریز آغاز شد و همه استان‌های کشور به صحنه آمدند و آن افتخارات بزرگ، یکپارچگی، وحدت و امنیت ملی را که مورد توجه همه بود و جلوه‌های زیبای ماندگار را ساختند. رئیس جمهور افزود: در کنار مسئله حضور مردم در آبان مسئله شهادت سردار عزیز، شهید سلیمانی بود که مردم یک کار اعجاب‌آوری را انجام دادند یعنی همه دنیا و منطقه را به شگفتی وا داشتند و هیچ کس فکر نمی‌کرد بین نیرو‌های مسلح و مردم این همه ارتباط نزدیک باشد. روحانی ادامه داد: سردار سلیمانی در واقع نماد مبارزه با تروریسم، ثبات، امنیت منطقه و امنیت ملی ما بود و این حضور مردم نشان داد که تمام افکاری که امریکایی‌ها و برخی از غربی‌ها نسبت به ایران در سال‌های اخیر داشتند، محاسبه غلط و تفکر اشتباه بود. آن روز‌ها حضور مردم در عراق و در سراسر ایران که البته نماد آن خوزستان، مشهد، تهران، قم و کرمان بود ولی همه مردم در همه جا به خیابان آمدند، تظاهرات کردند، همه هم‌نوایی کردند و همه پاس داشتند که نشان می‌دهد این مردم، چقدر وفادار، شکرگزار و قدرشناس هستند. بعد هم در ۲۲ بهمن مردم به صحنه آمدند و تظاهرات، باشکوه بود.

رئیس جمهور در ادامه گفت: روز دیگری که مردم باید افتخار بیافرینند، روز دوم اسفند امسال و پای صندوق آرا است. وی تأکید کرد: اگر بناست، مشکلات اقتصادی مردم کم شود، نمی‌گویم تمام شود، اگر بناست تحریم برداشته شود که باید این کار را در حد توان انجام دهیم. اگر بناست تولید افزوده شود، اگر بناست در بسیاری از زمینه‌ها خودکفا شویم راهش چیست؟ راهش کار دولت و مجلس و هماهنگی با هم است. امروز در مسائل اقتصادی نیاز داریم که هم با مجلس فعلی، (مجلس دهم) و هم فردا با مجلس یازدهم، با هم مشکلات را حل کنیم. روحانی افزود: مسئله بسیار مهم دیگر شکستن حصر ایران و شکستن تحریم است. تحریم یک عمل تروریستی و ظالمانه علیه ملت ایران است و هیچ کس هم نمی‌تواند بگوید که تحریم اثر ندارد. 

رئیس جمهور با طرح این سؤال که چگونه باید امریکا را پای میز مذاکره بکشانیم، گفت: راه آن وحدت و اتحاد و قدرت ما است. باید به امریکایی‌ها نشان دهیم که توانمند و قدرتمند هستیم. باید نشان دهیم ملت ما ملت بزرگی است که، صبار و شکور است. بالاترین صبر‌ها را دارد و بالاترین قدردانی را از مخلصین و خادمان خودش انجام می‌دهد. اگر ملتی صبار و شکور شد، امریکا ناچار است سر تسلیم فرود بیاورد. اگر می‌خواهیم در برابر امریکا بایستیم، یک نمونه‌اش در ۲ اسفند است که باید در صحنه بیاییم. پس ما باید با ایستادگی و قدرت‌مان بتوانیم در برابر امریکا به پیروزی برسیم. بدانیم روز ۲ اسفند حضور و صف‌های پرشور ما امریکا را عصبانی و ناراحت می‌کند. عدم حضور ما امریکا را خوشحال می‌کند.

نظر شما