شناسهٔ خبر: 38350649 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

منهای فوتبال

صاحب‌خبر -

سهراب در رشت کیانوش در کرمانشاه

اردوی تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک غرب آسیا و قهرمان آسیا در حالی در تهران سپری می‌شود که سهراب مرادی دور از تیم ملی و به تنهایی به رشت رفته و آنجا تمریناتش را پیگیری می‌کند. پیش از این گفته شده بود مرادی بعد از مسابقات جام فجر به اردو اضافه می‌شود اما او تنها چند روز و پیش از آغاز مرحله جدید اردوی تیم ملی در آزادی تمرین کرد و پس از آن به رشت رفت. کیانوش رستمی هم در کرمانشاه به سر می‌برد و اخیرا هم دچار کشیدگی همسترینگ شده است. برای مسابقات غرب آسیا اسامی سهراب مرادی، کیانوش رستمی، علی هاشمی و رضا بیرالوند رد شده است. تیم مردان و بانوان ایران سه‌شنبه هفته آینده راهی دوبی می‌شوند و این در حالی است که گفته می‌شود به احتمال زیاد سهراب راهی غرب آسیا نمی‌شود.

    

خسروی جای علی‌نژاد آمد

21 آذر سال جاری بود که با حکم وزیر ورزش و جوانان، مهدی علی‌نژاد به ‌عنوان سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای این وزارتخانه انتخاب شد و روز سه‌شنبه 29 بهمن با سپری شدن حدود دو ماه از سرپرستی او، حکم معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای این وزارت خانه از سوی مسعود سلطانی‌فر صادر شد. علی‌نژاد همزمان با گرفتن حکم جدیدش استعفایش از فدراسیون ووشو را نیز اعلام کرد. در همین راستا روز گذشته مسعود سلطانی‌فر علیرضا خسروی را به عنوان  سرپرست فدراسیون ووشو منصوب کرد. فدراسیون ووشو سال‌ها تحت مدیریت علی‌نژاد کارنامه موفق و پر از افتخاری را به دست آورده است. حال باید دید با رفتن علی‌نژاد به وزارتخانه این روند برای ووشو ادامه پیدا می‌کند یا نه.

    

ژیمناستیک المپیکی می‌شود؟

بعد از کش و قوس‌های فراوان در خصوص صادر شدن روادید ملی‌پوشان ژیمناستیک ایران، بالاخره تیم ملی ایران توانست با درخواست و پیگیری کمیته ملی المپیک، خود را به یکی از مسابقات انتخابی المپیک (جام جهانی استرالیا) که امتیاز آن برای ورزشکاران مهم است برساند. جام جهانی ملبورن از امروز (پنجشنبه) آغاز خواهد شد و تا چهار اسفند ادامه می‌یابد. مهدی احمدکهنی در دارحلقه و سعیدرضا کیخا و عبدا... جامعی در خرک حلقه برای رساندن خود به کاروان المپیک مسابقه خواهند داد. هدایت این تیم بر عهده رضا خیرخواه است. زهرا اینچه‌درگاهی رییس فدراسیون ژیمناستیک نیز برای ایجاد انگیزه در ملی‌پوشان جهت المپیکی شدن، وعده پاداش 50 میلیونی داده است. حال باید دید سرانجام ژیمناستیک ایران از المپیک سر درمی‌آورد یا نه.

    

پیشنهاد به  FINA؛ رقابت در مسکو

به دنبال لغو مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک در قزاقستان به دلیل شیوع ویروس کرونا و تصمیم به دادن سهمیه المپیک به قزاقستان به عنوان تیم قهرمان بازی‌های آسیایی جاکارتا، فدراسیون ایران و سپس کمیته ملی المپیک بلافاصله اعتراض خود را نسبت به این ماجرا نشان دادند.  در همین راستا چندی پیش مسئولان فدراسیون شنای ایران خواهان برگزاری دیدار انتخابی شده‌اند؛ در بسته پیشنهادی فدراسیون ایران آمده که تیم‌های ایران و قزاقستان در کشور ثالث با هم روبه‌رو شوند. به نظر می‌رسد مسکو، محل مورد توافق طرفین برای این موضوع باشد و زمان احتمالی برگزاری این مسابقه هم اواسط اسفندماه است.

    

تست دوپینگ مثبت هدایت

بعد از شکست مشکوک بهروز هدایت در جریان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا حرف و حدیث‌های ضد و نقیضی دراین خصوص منتشر شد، اما گفته می‌شود نمونه اولیه تست دوپینگ این کشتی‌گیر مثبت اعلام شده است. بعد از قهرمانی هدایت در جام تختی نمونه‌های گرفته شده از نفرات برتر این مسابقات برای انجام آزمایشات تکمیلی به آزمایشگاه کلن آلمان ارسال شد که گفته می‌شود جواب اولیه این آزمایشات به فدراسیون ارسال شده و نمونه هدایت نیز مثبت بوده است. این موضوع بعد از اعزام تیم ملی به مسابقات قهرمانی آسیا به اطلاع کادر فنی رسیده است.

 

 

نظر شما