شناسهٔ خبر: 38350331 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تجمع عشایر الحسکه سوریه علیه حضور آمریکا

صاحب‌خبر -

شفقنا- عشایر استان حسکه، در شمال سوریه امروز (چهارشنبه) در تجمعی در روستای «خربه عمو» که هفته پیش شاهد درگیری با نیروهای آمریکایی بود، تجمع کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، بزرگان عشایر در این گردهمایی بر مقاومت علیه حضور نیروهای آمریکایی و اخراجشان از سوریه و همچنین حمایتشان از ارتش سوریه و جنگ علیه تروریسم تأکید کردند.

به نوشته المیادین، در این تجمع همچنین شیوخ قبائل اعلام کردند که در کنار اهالی روستا «خرمه عمو» که  هفته گذشته آمریکایی‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کرده بودند؛ ایستاده‌اند.

چهارشنبه هفته گذشته، اهالی روستای «خربه عمو» و «بویر العاصی» جلوی خودروهای گشتی آمریکا را در گرفته و آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کردند. در جریان درگیری رخ داده، یک شهروند سوری کشته شد.

در این راستا «آلیگ ژوراولیوف» رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه گفت که شرایط در مناطقی که ائتلاف آمریکایی در آن‌جا حضور دارد «بسیار دشوار» شده و از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا کنون سیزده کاروان نظامی از عراق به سوریه وارد شده است.

او فرماندهی نیروهای آمریکایی را به تزریق وسیع سلاح و مهمات در منطقه متهم کرد و گفت که تا کنون ورود سی گردان از خودروهای زرهی و بیش از ۳۰۰ کامیون سلاح آمریکایی به منطقه رصد شده است.

المیادین در ادامه نوشت که امروز ارتش سوریه توانست حمله تروریست‌های مسلح به محور «قبتان الجبل» را در غرب حلب دفع کند.

خبرنگار این شبکه همچنین خبر داد که ارتش سوریه توانسته امروز به سمت تیپ ۱۱۱ و شهرک «الارتاب» پیشروی کند و جنگنده‌ها نیز مقر النصره در محورهای مختلف در «کفرنبل» و «اریحا» در حومه ادلب بمباران کردند.

در همین حال ارتش سوریه و همپیمانان اتاق عملیات جبهه النصره و دیگر تروریست‌ها را در شمال حلب به کنترل خود در آورده و سلاح و مهمات و موشک‌هایی که به هنگام عقب‌نشینی به جا گذاشته بودند را به غنیمت گرفتند.

 این خبر را در المیادین ببینید

برچسب‌ها:

نظر شما