شناسهٔ خبر: 38350298 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

ابراهیم قاسمپور در گفتگو با آنا:

ساختار فوتبال ایران مریض است/ افراد فوتبالی در انتخابات فدراسیون بیرون گود هستند

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: متأسفانه ساختار فوتبال ایران مریض است و تیم‌ها اصولی و با برنامه‌ریزی پیش نمی‌روند؛ به همین خاطر است که در لیگ قهرمانان آسیا نمایندگان ایران نتایج ضعیفی کسب می‌کنند.

صاحب‌خبر -

ابراهیم قاسمپور در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره عملکرد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفت: به نظرم نتایجی که چهار نماینده ایران در این مسابقات کسب کردند، گویای حقیقت است. تیم‌ها هیچ‌کدام عنوان بهتر از سومی کسب نکرده‌اند و این نشان می‌دهد آنها عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند. البته به نظرم توقعی هم نمی‌توانیم داشته باشیم. به این خاطر که ما برای این تیم‌ها کاری انجام نداده‌ایم تا در مقابل آن نتیجه کسب کنیم. تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کلانی در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

وی گفت: مطمئناً چنین تیم‌هایی با این شرایط در برابر تیم‌های ایرانی که برنامه‌ریزی اصولی ندارند، قابل مقایسه نخواهند بود و نتیجه‌اش هم همین نتایجی است که به دست آمده است. در اکثر تیم‌ها بازیکنان ملی در کنار بازیکنان جوان حضور دارند و این نشان می‌دهد که آنها در باشگاه‌های خود آکادمی دارند و بازیکنان را به صورت اصولی از ابتدا آموزش می‌دهند. در مقابل تیم‌های ایرانی باری به هر جهت هستند و هیچ‌کدام از بازیکنان به صورت اصولی آموزش ندیده‌اند. در واقع در فوتبال ایران به تیم‌های پایه توجهی نمی‌کنند.

پیشکسوت فوتبال ایران تأکید کرد: باشگاه‌های ما سال‌هاست با مشکل زمین روبه‌رو هستند و در واقع می‌توانیم بگوییم در ایران چیزی تحت عنوان باشگاه نداریم بلکه آنها تیمداری می‌کنند و بازیکنانی که به صورت خودجوش رشد کرده‌اند را جذب می‌کنند. در بازی پرسپولیس این انتظار می‌رفت که آنها بتوانند تیم شارجه را شکست دهند چرا که این تیم جزء تیم‌های اماراتی است که چندان سرمایه‌گذاری در آنها صورت نگرفته و بازیکنان بزرگ را هم جذب نمی‌کنند اما در نهایت دیدیم پرسپولیس در برابر این تیم هم نتوانست پیروز میدان شود و تنها به یک امتیاز بسنده کرد. وضعیت دیگر نماینده‌های ایران هم به همین صورت است.

وی گفت: این نشان می‌دهد که ساختار فوتبال ایران مریض است و توان فوتبالی ما همین مقدار است. در یک مسابقه هم اگر می‌بینید نتایجی به دست می‌آید، روی اصول و برنامه‌ریزی نیست. ما سال‌هاست که به المپیک راه پیدا نکرده‌ایم و در جام ملت‌ها هم نتیجه نگرفته‌ایم. وضعیت فوتبال چه در عرصه ملی و چه در عرصه باشگاهی با ضعف‌های زیادی روبه‌رو است، به این خاطر که برنامه‌ریزی اصولی و سرمایه‌گذاری در فوتبال معنی ندارد.

قاسمپور در ادامه صحبت‌هایش به انتخابات فدراسیون فوتبال اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اعضای هیئت‌رئیسه فوتبال را مشخص می‌کنند که به اعتقاد من هر کسی که توانایی ندارد، نباید به این موضوع ورود کند. شخصی می‌تواند مسئولیت قبول کند که توانایی فراهم کردن امکانات مالی را داشته باشد، در غیر این‌صورت تنها به فوتبال آسیب می‌زند. افرادی که فوتبالی هستند، در بیرون گود قرار گرفته و غیرفوتبالی‌ها روی کار آمده‌اند. ضمن اینکه آیین‌نامه انتخابات هم به‌گونه‌ای تنظیم شده است که در واقع تنها عده‌ای اعمال نفوذ داشته باشند. متأسفانه لابی‌ها و زدوبندها زیاد است و در این شرایط تنها فوتبال آسیب می‌بیند.

وی گفت: گاهی وقت‌ها یک مدیر مثل صفایی فراهانی روی کار می‌آید که در کنار خود، افرادی را قرار می‌دهد که بتوانند به او کمک کنند. در این شرایط می‌توان موفقیت یک مجموعه را پیش‌بینی کرد اما اینکه افراد غیرورزشی روی کار می‌آیند و در کنار خود از افراد باتجربه هم استفاده نمی‌کنند، شرایط را برای فوتبال سخت خواهد کرد.

انتهای پیام/4048/4057/

نظر شما