شناسهٔ خبر: 38349961 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

# مجلس _ یازدهم

انتخاب درست

در این شلوغی فضای تبلیغات، به ویژه در فضای مجازی، انتخاب درست اهمیت بسیاری دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگاران خبرگزاری صدا و سیما، تقریبا حدود ۱۱ ساعت به پایان فرصت ۸ روزه تبلیغات نامزد‌ها فرصت باقی مانده است.
البته در این شلوغی فضای تبلیغات، به ویژه در فضای مجازی، انتخاب درست اهمیت بسیاری دارد، حالا موضوع مهم آن است که چطور می‌توانیم، انتخابی با کیفیت داشته باشیم تا اثر مثبت آن را در زندگی خود ببینیم.
در دقیقه ۹۰ تبلیغات انتخاباتی، مهمترین دغدغه جریان‌های سیاسی در تهران، فهرست واحد بود که به آن رسیدند. حالا دیگر می‌شود گفت کدام جناح با چه فهرستی و کدام چهره با چه نامی قرار است نظر مردم را برای ورود به خانه ملت جلب کند.
 
<div id="video-display-embed-code_4538070" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2650927/4538070?width=350&height=250"></script></div>

و اما مهمترین نکاتی که برای شرکت در فرآیند رای گیری باید به آن توجه کرد:
- همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی الزامی است
- به همراه داشتن اقلام تبلیغاتی نظیر فهرست‌های چاپ شده در روز اخذ رای ممنوع است.
- نوشتن کد انتخاباتی داوطلبان الزامی نیست، اما اگر بنویسید بهتر است.
- با خط خوانا اسامی را در برگ رای بنویسید.
- در استان‌های تهران، قم، فارس، خراسان‌های رضوی و شمالی علاوه بر انتخابات مجلس، انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز برگزار می‌شود، پس دقت کنید هر کدام از تعرفه‌ها را در صندوق خودش بیندازید.
- برای تمامی کرسی‌های نمایندگی در حوزه انتخابی خود، نماینده‌ای را انتخاب کنید و سعی کنید تعرفه انتخابی را به طور کامل پر کنید، در غیر این صورت جای خالی را با خط ممتد بپوشانید تا مانع از سوء استفاده‌های احتمالی شود.
- اگر قصد سفر دارید، بدانید که در هر حوزه انتخابیه، فقط می‌توانید به نامزد‌های همان حوزه رای بدهید.
- و نکته آخر؛ فرآیند رای گیری امری زمان بر است، پس در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه کنید و رای خود را در صندوق‌ها بیندازید.    
اما همانطور که بحث بین هواداران نامزد‌ها در فضای واقعی داغ است، در فضای مجازی نيز بحث‌ها خیلی داغ و حتی می‌توان گفت داغ‌تر هم است و نبض انتخابات در فضای مجازی تندتر می‌زند.
در انتهای این گزارش مثل شب‌های گذشته، به نقاط مختلف کشور می‌رویم و در آستانه انتخابات دوم اسفند، شور و حال مردم را می‌بینیم.  

نظر شما