شناسهٔ خبر: 38349513 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معرفی کاندیدای خبرگان رهبری توسط جبهه متحد مستقلین خراسان رضوی

جبهه متحد مستقلین خراسان رضوی کاندیدای خبرگان رهبری مورد تایید این جبهه را معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جبهه متحد مستقلین خراسان رضوی طی بیانیه‌ای کاندیدای خبرگان رهبری مورد تأیید این جبهه را معرفی کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

با درود به روح پرفتوح شهدای انقلاب اسلامی و امام راحل 

با توجه به انتخابات کاندیداهای خبرگان میان دوره‌ای که یکی از اعضای ان می‌بایست در استان خراسان رضوی برگزار و انتخاب شود. 

این مجلس و وظایف آن‌ نظارت رهبری انتخاب و انتصاب رهبری که مهم‌ترین ارکان‌ نظام‌ هست و از هرگونه نظارت دیگر مبرا است. 

اصل ۱۱۱ قانون اساسی هرگاه رهبر از انجام وظایف عاجز و ناتوان باشد و یا شرایط دیگر فوت یا کناره‌گیری از مسئولیت خود داشته باشد، اعضای مجلس خبرگان می‌توانند تصمیم‌گیری کنند.

هر چند در معرفی رهبر شورایی مرکب از رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه و یکی از اعضای شورای نگهبان به‌طور موقت وظایف رهبری را تا تعیین رهبر از سوی اعضای مجلس خبرگان  به‌عهده می‌گیرند.

این خلاصه و چکیده ای از مراحل در نقش مجلس خبرگان رهبری را عرض کردم لذا حضور علماء دین و شجاع و باتقوا در مجلس خبرگان اصلی‌ترین نهاد نظارت بر رهبری است می‌توانند نظارتی مؤثر داشته باشند و آن انتخاب به‌عهده مردم شریف کشور با نگاه پارلمانی همانند نماینده مجلس هست که می‌بایست در سرصندوق‌های رأی به کاندیدای مورد نظر رأی و انتخاب کنیم.

شرایط انتخاب که‌ در قانون‌ آمده است: الف) دارای اجتهاد فقهی، ب) بینش سیاسی و اجتماعی و آشنایی به مسائل روز، ج) اشتهاد در دیانت و وثوق و شایستگی اخلاق را داشته باشند و با توجه به خصوصیات و پتانسیل جامع و بزرگانی که در استان خراسان رضوی که به‌عنوان کاندیدا از سوی شورای نگهبان معرفی شده‌اند. 

طی تحقیق از بزرگان‌ حوزه علمیه و نخبگان سیاسی و اجتماعی و مذاکرات حضوری با حضرت آیت‌الله غلامرضا مقیسه امام جمعه سبزوار تمامی این شرایط را داشته و از ویژگی‌های منحصر به‌فرد ایشان جوان‌ و تفکر سیاسی و اجتماعی و فرهنگی جوان‌پسندانه و معتدل هستند که مقام معظم رهبری به‌حضور جوانان در گام دوم انقلاب بدان اشاره داشته‌اند، که در این سه سال حضورشان در شهرستان سربداران (سبزوار) کهن و تاریخی  اکثریت نخبگان دانشگاهی، فرهنگی، حوزوی، دانشجویی و همه اقشار به شجاع و شرایط فقهی و متدینی وی آگاه هستند و مصلی نماز جمعه و دفتر و منزل آن معظم له را پایگاه معنوی مردمی می‌نامند. 

لذا حضرت آیت‌الله غلامرضا مقیسه را به‌عنوان کاندیدای خبرگان در استان به مردم شریف معرفی می‌نماییم.

محمدحسن ساقی ـ دبیر جبهه اعتدال جبهه متحد مستقلین استان خراسان رضوی

۳۰ .۱۱ . ۹۸

انتهای پیام/ 70051

نظر شما