شناسهٔ خبر: 38349504 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توصیه های انتخاباتی آیت الله ملک حسینی به مردم کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج- در آستانه برگزاری انتخابات مجلس، نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری توصیه هایی را خطاب به مردم استان بیان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در حاشیه جلسه تفسیر نهج البلاغه افزود: انتخابات نزدیک است و مردم ایران پای صندوقهای رأی خواهند رفت و باز شکوه و عزت دیگری را رقم خواهد زد و دشمنان را که نمی‌خواهند نظام ما کشور ما و جامعه ما آبرو پیدا کند آنها را شکست خواهیم داد و رسوا خواهیم کرد.

وی بیان داشت: استان ما همیشه در این حضور زبانزد بوده و امسال هم همچون گذشته خواهد بود انشالله.

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه اما باید به نکاتی دقت کنیم، تصریح کرد: یک رأی که می‌دهم یا نماینده شدن یک نفر آنقدر ارزش ندارد که من دینم را ببازم و اینکه دوم تهمت، تخریب توهین چه به انسان و چه به عشیره، یا طایفه همه اینها آخرت سوز است.

وی افزود: انتخابات تمام می‌شود اما پیامد حرفهای من و شما، پایان نمی‌یابد و اگر خدای ناکرده حرفهای ما کینه‌هایی را در جامعه ماندگار کند، با پایان انتخابات این کینه‌ها پایان نمی‌پذیرد و آنقدر ارزش ندارد که ما ببازیم تا فرد دیگری ببرد.

آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: نکته‌ای که باز باید به آن دقت کنیم این است که به هم احترام بگذاریم، به منطقه هم، به محله هم، به ایل هم، به طایفه هم احترام بگذاریم.

وی افزود: بی احترامی به یک طایفه به بهانه اینکه کسی که من به او حمله می‌کنم ایل گراست و طایفه گراست شما را مبتلا به دو تعصب می‌کند.

آیت الله ملک حسینی افزود: کسانی که بر مدار طایفه گرایی و ایل گرایی و منطقه گرایی می آیند به صحنه اینها اگر بر مدار لیاقت نباشد یک تعصب دارند، اما من که به آنها توهین می‌کنم خودم مبتلا به دو تعصب هستم یکی اینکه به او حمله می‌کنم و اینکه به قبیله خودم احترام گذاشتم یک تعصب و دیگر اینکه به او حمله کردم و این تعصبی نکبت بارتر است.

وی افزود: اگر بر اساس لیاقتها و شایستگی‌ها حرف بزنیم و نقد کنیم هرگز ما را آزار نخواهند داد اما اگر قرار است نقد ما منطقه‌ای و قومی و ایلی باشد، ما را آزار می‌دهد.

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: اگر قرار است مجلسی صالح، سالم و قوی در این مملکت شکل بگیرد و به حول و قوه الهی آرام آرام قانون‌ها اصلاح شود و حرکتهای اصلاحی برای مملکت صورت گیرد، فقر و فساد برود، نالایق سالاری برود، باید ارزشها و معیارهایی که مقام معظم رهبری فرمودند رعایت شود.

وی افزود: اگر فرد مؤمن باشد، انقلابی باشد، روحیه جهادی داشته باشد، به معنی واقعی کلمه طرفدار عدالت و مخالف فساد باشد و نه فقط ژست اینها را داشته باشد، یک آبرویی برای دنیایمان و برای آخرتمان به دست می‌آوریم و آن شکوهی که باید برای انقلاب و نظام حاصل شود حاصل خواهد شد.

آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: نکته دیگر اینکه هیچ کاندیدایی و هیچ همراه کاندیدایی و هیچکدام از من و شما که رأی می‌دهیم، خودمان را قبل از انتخابات پیروز ندانیم چرا که این امر، فاجعه به دنبال می‌آورد و آن‌وقت فردا، نتیجه را نمی‌پذیریم و متهم می‌کنیم همه را.

وی افزود: بگذارید در محیطی آرام و امن در روز جمعه مردم رأی دهند و مسئولان استان سوگند خوردند که حافظ رأی شما خواهند بود و باید هر کسی نامش خارج شد از صندوق را بپذیریم.

نظر شما