شناسهٔ خبر: 38349405 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور:

ساماندهی و شبکه‌سازی «فهما» ناظر بر عملکرد کانون‌های مساجد در عرصه‌های مختلف است

طاهریان در مرحله نهایی داوری رویداد ملی «فهما» در بخش ساماندهی و شبکه‌سازی، گفت: روند داوری این بخش ناظر بر عملکرد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در عرصه‌های مختلف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان : مرحله نهایی داوری رویداد ملی «فهما» در بخش ساماندهی و شبکه‌سازی عصر چهارشنبه، ۳۰ بهمن در محل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

 

«مرتضی طاهریان» در این نشست طی سخنانی گفت: در روند بررسی در بخش سامان‌دهی و شبکه‌سازی یکی از مواردی که مدنظر قرار گرفته تعداد اعضا و فعال بودن آنها  در عرصه های مختلف مورد توجه قرار گرفته است در نتیجه داوری در بخش سامان‌دهی و شبکه سازی متمرکز بر کارکرد و فعالیت های کانون ها است.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: در روند داوری این بخش یکی از مواردی که مورد توجه قرار دادیم، آمار و تعداد شرکت‌کنندگان اعضای کانون ها در عرصه هایی چون سرود، فضای مجازی و ... است که بر اساس میزان فعالیت اعضا داوری انجام می شود.

 

همچنین در بخش ابتدایی داوری مرحله نهایی رویداد ملی فهما در بخش ساماندهی و شبکه‌سازی، «حمیدرضا ناطقی» اظهار کرد: ۶ هزار و ۶۹۶کانون فرهنگی هنری در رشته ساماندهی شرکت کردند که ما در مرحله پالایش طبق شاخصه های مد نظر از جمله تعداد عضو بالای ۱۰ نفر در مورد کانون های روستایی و ۲۵ نفر برای کانون های شهری، امتیاز شاخص کسب شده و امتیاز کل کسب شده و ... به ۲۵۵ کانون رسیدیم.

 

سرپرست اداره کل برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد کانون‌های مساجد کشور گفت: از میان 255 کانون یاد شده که دارای شاخص های مورد نظر بودند پس از عرضه به استان، تعداد ۱۱۷ کانون از کل کشور تایید کردند که در بخش ساماندهی و شبکه سازی شرکت و مورد داوری قرار بگیرند که از این تعداد نیز بر اساس ملاک های داوری که مدنظر داشتیم ۵۱ کانون به مرحله نهایی رسیدند که از آن میان نیز تعداد ۵ کانون به عنوان برگزیده شناخته می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: از جمله دیگر شاخص های پیشنهادی در رابطه با داوری کانون های در بخش ساماندهی و شبکه سازی، مشارکت اعضای کانون، روزآمد بودن در پرتال بچه های مسجد، هماهنگ بودن کانون در بحث ایده ها و طرح های اوقات فراغت بود که مورد توجه داوران قرار گرفت.

پایان پیام/ 248

نظر شما