شناسهٔ خبر: 38349392 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

روایت عطریانفر از پشیمانی اصلاح طلبان از تحریم انتخابات /واقع نگری کارگزاران مطلوب تر از رادیکال بودن برخی اصلاح طلبان است

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: اصلاح طلبان یک دوره با نگاه تحریمی وارد شده‌اند (بدون لیست) یعنی دست و بالشان بسته بوده، همین جماعت تحریمی یا عدم مشارکتی بعد از اقدامشان، عملکرد گذشته شان را نقد کردند.

صاحب‌خبر -

محمد عطریانفر در بخشی از میزگرد انتخاباتی خبرآنلاین که با حضور ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا برگزار شد، با اشاره به ارائه لیست انتخاباتی توسط حزب کارگزاران سازندگی ایران، گفت: توصیه انتخاباتی ما سیاسیون حزبی این است که هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان در قامت لیست ظاهر شوند چون بسیار شرافتمندانه تر است، زمانی که تک نفره حضور پیدا کنند اساسا رقابت ها به رفتارهای غیر اخلاقی آلوده میشود و هرکسی فکر می کند که همه دشمن او هستند.

>>>>در همین رابطه بیشتر بخوانید؛

از منافقین سیاسی تا قوی سیاه احمدی‌نژاد و خاتمی در میزگرد عطریانفر و ایمانی

وی ادامه داد: برای رفع بی اخلاقی ها هم امکان مذاکره است. برای موضع مشترک میشود حتی در عالم رقابتی که داریم در عین حال گفتگوی مشترک متفاهمی داشته باشیم، از این جهت توصیه این است که در شهرهای بزرگ و مشخصا تهران، با لیست ظاهر شویم، هر مقدار این ۲ گفتمان تعداد حضور لیست هایشان محدودتر کنند به نفع هر ۲ است. یعنی اگر گفتمان اصولگرایی یک لیست شایسته تر، منظم تر و موجه تر داشته باشد قرین به توفیق بیشتری دارد کما اینکه اصلاح طلبان هم با چنین وضعیتی اگر ظاهر شوند مناسب تر هستند. مردم هم از این مدل بیشتر خوششان می آید. نفس ۲ لیستی بین ۲ گفتمان و ۲ جبهه و ۲ حزب فراگیر، به نظر من سهم مشارکت را افزایش می دهد.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی همچنین تاکید کرد: به نظر می رسد که این منطقی که ما پیش روی گرفته ایم و داریم آن را پیش می بریم، منطق قابل فهمتری در عرصه سیاست است اگرچه فحش میخوریم، اگرچه ممکن است ما را به رادیکالیزم دعوت کنند (آقا بگذارید کنار، آقا بیخود است، آقا به جایی نمی رسید و..) ما این را در فضای سیاسی موجود مان موفق تر و موثرتر می دانیم.

عطریانفر خاطر نشان کرد: این یک تحلیل کلی است. به لحاظ تاریخی هم یک تحلیلی داریم، ما در ظرف ۴۱ سالی که از انقلاب گذشته است بیش از ۴۰‌ انتخابات برگزار کرده ایم، اصلاح طلبان یک دوره با نگاه تحریمی وارد شده اند (بدون لیست) یعنی دست و بالشان بسته بوده است (در مجلس هفتم)،  همین جماعت تحریمی یا عدم مشارکتی بعد از اقدامشان عملکرد گذشته شان را نقد کردند، یکی از روش های رسیدن به واقعیت موجودمان تحلیل های آنالیتیکی است، بر پایه یک تحلیل آنالیتیکی در حوزه سیاست و بررسی گذشته این منحنی را که ما ادامه دهیم، اساسا به عدم حضور یا حضور بدون لیست که یک معنا دارد دلالت می کند.

این فعال سیاسی اصلا طلب تاکید کرد: فکر می کنم که تدبیر دوستان ما در حوزه ی اصلاحات علی رغم همه ی دلخوری هایی که دارند که تا حدودی از آن هم موجه است و ما در این رابطه از دست شورای نگهبان رنجش داریم همچنین از دوستان خودمان هم رنجش داریم (از کسانی که دعوت کردیم تا مشارکت کنند اما نکردند)، اما واقعیت سیاسی و سیاست ورزی روی زمین حکم کرده که ما این سیاست را در پیش بگیریم و این واقع نگری ما مطلوب تر از مواضع رادیکال برخی از دوستان در جبهه ی اصلاحات خواهد بود.

27214

نظر شما