شناسهٔ خبر: 38345465 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

محدودیت‌هایی که زنان اروپایی با آن مواجه هستند/ ایندیپندنت: زنان در هر مرحله‌ای برای ورود به پارلمان انگلیس با موانعی مواجه هستند

خبرگزاری میزان- زنان در کشور‌های اروپایی با محدودیت‌هایی مواجه هستند که حضور آن‌ها در بخش‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و دیگر بخش‌ها با مشکل مواجه می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ زنان در کشور‌های اروپایی و به خصوص در انگلیس با محدودیت‌های بسیاری مواجه هستند که این محدودیت‌ها موارد بسیاری از جمله تفاوت در دستمزدها، آزار و اذیت‌های جنسی و بسیاری دیگر از محدودیت‌ها مواجه هستند.

زنان برای ورود به پارلمان کشورها با موانعی مواجه هستند

زنان در هر سطح اجتماعی- سیاسی حضور خود را در پارلمان بسیار کمتر از مردان می‌بینند و با سطح بالای تصمیم گیری بسیار فاصله دارند. اما آنچه که این حضور را تحت الشعاع قرار داده، طیفی از مسائل شامل توسعه اجتماعی و اقتصادی، جغرافیا، فرهنگ و نوع نظام سیاسی را شامل می‌شود.

زنان در هر سطحی برای ورود به پارلمان با موانع و مشکلاتی مواجه هستند و نتایج تحقیقات بسیار در این زمینه نیز این حقیقت را تایید می‌دهد.

پارلمان انگلیس و موانع پیش روی نامزدهای انتخاباتی زن

پابگاه روزنامه ایندیپندنت در گزارشی به این موضوع پرداخته و می‌نویسد که بسیاری از نمایندگان زن در پارلمان انگلیس سوء استفاده از سوی رسانه ها، افکار عمومی و حزب خود را تجربه کرده اند.

بر اساس این گزارش، نتایج یک تحقیقات نشان می‌دهد که زنان در هر مرحله‌ای بروای ورود به پارلمان انگلیس با موانعی مواجه هستند.

تحقیق انجام شده از سوی موسسه «گیت کیپرز» حاکی از آن است که در احزاب سیاسی، مقاومت ویژه‌ای در برابر نامزد‌های انتخاباتی زن در انگلیس وجود دارد.

بر اساس این مطالعه، زنان در انگلیس به خاطر جنسیتشان با موانع چندگانه‌ای برای ورود به پارلمان مواجه هستند.

نتایج این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که زنان با سوالاتی مانند وضع مادی، کودکان و سوالات ابتدایی مواجه می‌شوند.

این تحقیق حاکی از آن است که زنان برای ورود به پارلمان علاوه بر برخی موانع با نوعی تبعیض رو به رو هستند. علاوه بر این ورود به پارلمان مقدماتی نیاز دارد که فراهم کردن آن برای زنان در انگلیس بسیار دشوارتر است.

فرهنگ وست مینیستر و مشکلات موجود در محیط پارلمان علیه زنان

ایندیپندنت در گزارش خود می‌افزاید: فرهنگ «وست مینستر» نیز به عنوان مانعی در برابر زنان بر وی ورود به پارلمان محسوب می‌شود.

این موضوع تنها محدود به مرحه ورود به پارلمان نمی شود بلکه بسیاری از نمایندگان پارلمان ها و نهادهای سیاسی در انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی با مشکلاتی مواجه هستند که ادامه کا را برای آنها دشوار می سازد.

به عنوان مثال از سال ۲۰۱۷ تاکنون گزارش های بسیاری مبنی بر آزار جنسی زنان در مجلس عوام انگلیس منتشر شده به گونه ای که این موضوع ابعاد گسترده ای داشته و رسوایی های بسیاری برای انگلیس در پی داشت.

روزنامه گاردین در گزارشی می‌نویسد که فرهنگ خشونت و آزار در مجلس عوام از مقامات آن شروع می‌شود و گزارش‌ها حاکی از آن است که هرگونه تغییر در آن تحت مدیریت مقامات کنونی بعید به نظر می‌رسد.

ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه اعضا یک گروه «واتس اپ» وابسته پارلمان انگلیس، گزارش‌هایی را در رابطه با اذیت و آزار جنسی زنان محقق و مشاور در پارلمان منتشر کردند.

روزنامه تایمز نیز در گزارشی از رابطه پنهان و ارسال پیام‌های غیراخلاقی چند نماینده پارلمان به زنان جوان خبر داد.

سال ۲۰۱۷ همچنین کانال ۴ تلویزیون انگلیس در جریان تهیه یک مستند، ۷۰ کارمند پارلمان انگلیس که در سمت مشاور یا دستیار مشغول به کار بودند را مورد پرسش قرار داده و در این فرایند یک سوم از این افراد گفته بوند که دست کم یک بار از سوی نمایندگان پارلمان مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند و این در حالی است که این موضوع تمامی جناح‌های مختلف موجود در پارلمان این کشور را شامل می‌شده است.

یک چهارم دیگر نیز با استناد به این بررسی، گفته بوند که شاهد آزار و اذیت جنسی شخص دیگری بوده‌اند.

یک گزارش مستقل از سوی «دیم لارا کاکس» می‌گوید که یک سنت «تسلیم و سکوت» به طور فعالانه سوء‌استفاده گرانه را پوشش می‌دهد و هیچ محافظتی نیز از کسانی که این زورگویی و آزار‌های جنسی را گزارش داده‌اند نمی‌کند.

«دیم لارا کاکس» که به عنوان قاضی در دادگاه انگلیس مشغول فعالیت بوده و سال ۲۰۱۶ بازنشسته شده وظیفه پاسخگویی به شکایت‌های فردی شامل شکایت‌هایی که علیه برکو شده را نداشته است با این حال او به این جمع‌بندی رسیده است: اهرم‌های تغییر به عنوان بخشی از تغییر مورد نیاز است و افراد باید موقعیت خود را در نظر بگیرند.

پایگاه روزنامه گاردین در گزارشی به وضعیت زنان در جامعه انگلیس پرداخته و این سوال را مطرح می‌کند که چگونه شرایط زندگی زنان در جامعه انگلیس بدتر می‌شود.

حضور در سیاست و پارلمان

گاردین به مشکلاتی که زنان در کشور‌های ذکر شده با آن مواجه هستند می‌پردازد و می‌نویسد که با این وجود در این کشور‌ها زنان حضور بیشتری در پارلمان دارند.

این گزارش در ادامه به نابرابری جنسیتی در بخش سلامت انگلیس پرداخته و می‌نویسد که اگرچه در بخش سلامت این خلا ناچیز است، اما همچنان وجود دارد.

وست مینیستر و مشکلاتی که کارکنان زن با آن مواجه هستند

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد صد‌ها نفر از کارکنان «وایت‌هال» ( خیابان حدفاصل میدان مشهور ترافالگار لندن تا کاخ وست‌مینستر) از این موضوع شکایت کرده‌اند که از آزار‌های جنسی و زورگویی همکاران خود رنج می‌برند، اما تنها تعداد کمی از عاملان این آزار‌های جنسی با اقدامات انضباطی مواجه می‌شوند.

تحقیقاتی که از سوی گاردین صورت گرفته است نشان می‎دهد که ادارات دولتی انگلیس و سایر بخش‌های اجتماعی ۵۵۱ شکایت از کارمندانی دریافت کرده‌اند که می‌گویند در طول سه سال گذشته قربانی آزار جنسی و یا زورگویی شده‌اند. این آمار شامل ۹۵ نفر از کارمندانی است که از مورد آزار جنسی قرار گرفتن خود شکایت کرده‌اند.

حضور در بخش اقتصاد و نابرابری اقتصادی

بخش دیگری که نابرابری جنسیتی در آن مشاهده می‌شود اقتصاد انگلیس است؛ اگرچه حضور زنان در بازار کار انگلیس همواره روند رو به رشدی داشته، اما شاهد آن هستیم که برخی محدودیت‌ها در این بخش موجب شده انگلیس از جمع ۲۰ کشور دارای بیشترین میزان برابری جنسیتی خارج و در جایگاه ۲۶ قرار گیرد.

دلیل این موضوع تناسب ضعیف «مشارکت اقتصادی» زنان و مردان است که به مسائلی مانند دستمزد، میزان حضور زنان در بازار کار، تشابه میان کار‌های سپرده شده به زنان و مناصب رده بالایی که توسط زنان اداره می‌شود، مربوط است.

گاردین می‌نویسد: با وجود خوشبینی‌ها، اما زنان در انگلیس از نظر دریافت دستمزد در وضعیت بسیار بدی قرار دارند و در رده‌های بالا نیز حضوری کمرنگ تر از حد انتظار  دارند.

انجمن جهانی اقتصاد طی گزارشی نوشته که انگلیس مسیری طولانی برای پر کردن خلا نابرابری جنسیتی در مشارکت و فرصت‌های اقتصادی، دارد.

نابرابری آموزشی

بخش آموزش و تحصیلات در انگلیس نیز از بخش‌هایی است که نابرابری جنسیتی در آن مشاهده می‌شود:اگرچه اطلاعات منتشر شده حاکی از سطح پایین این نابرابری در بخش آموزش است اما همچنان نابرابری جنسیتی در این بخش وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

محدودیت در سراسر اروپا

موضوع محدودیت برای زنان در جامعه اروپا تنها محدود به انگلیس نبوده و در دیگر کشور‌های اروپایی نیز زنان با انواع مشکلات جنسیتی مواجه هستند از زن کُشی گرفته تا خشونت‌های خانگی علیه زنان.

اپیدمی قتل زنان در سال‌های اخیر در اروپا و آمریکا به شدت فراگیر شده و سالانه شمار زیادی قربانی می‌گیرد؛ این در حالی است که دولت‌ها به دلیل رفتار منفعلانه مورد انتقاد شدید قرار دارند.

رشد ۱۰ درصدی موارد زن کشی در انگلیس در بازه زمانی ۱۲ ماهه منتهی به مارس ۲۰۱۹، زنگ هشدار را برای زنان مواجه با خشونت‌های خانگی به صدا درآورده است؛ ۴۰ درصد قربانیان بزرگسال معادل ۸۰ نفر آنان توسط همسر فعلی یا پیشین خود کشته شده اند که در قیاس با سال گذشته شاهد رشدی ۶۳ درصدی بوده است.

خشونت علیه زنان در فرانسه

بر اساس آمار اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۷، فرانسه یکی از کشور‌های اروپایی است که بیشترین شمار قتل زنان به دست همسر و یا شریک زندگی را به خود اختصاص داده است.

در سال ۲۰۱۹ دست کم ۱۲۶ زن از سوی شریک فعلی و یا سابق خود در فرانسه به قتل رسیدند. بر اساس آمار در سال گذشته دست کم در هر سه روز در فرانسه یک زن از سوی شریک زندگی خود به قتل رسیدند.

در ۲۳ نوامبر ۲۰۱۹، تقریباً ۵۰ هزار زن به دلیل بی تفاوتی دولت به موضوع زن کشی و خشونت علیه زنان در خیابان‌های پاریس تظاهرات کردند. این تظاهرات یکی از بزرگ‌ترین تظاهرات در برابر خشونت علیه زنان در تاریخ فرانسه به شمار می‌آید. آلمان، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا و سوئیس در رده‌های بعدی بالاترین میزان قتل با انگیزه‌های جنسیتی قرار دارند.

انتهای پیام/

نظر شما