شناسهٔ خبر: 38345043 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

نوری که به مقابله با بیماری آلزایمر کمک می‌کند

قرارگیری در معرض نور چشمک‌زن موجب بهبود فعالیت مغزی امواج گاما می‌شود و به از بین رفتن پلاک‌های بتاآمیلوئید کمک می‌کند. این پلاک‌ها، نشانه اصلی بیماری آلزایمر هستند

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین>سلامت>برخی مطالعات نشان می دهند قرارگیری در معرض نورهای چشمک زن به مقابله با بیماری آلزایمر کمک می کند.

به گزارش شفاآنلاین ، آلزایمر شایع‌ترین نوع زوال عقل بوده و هیچ درمانی برای آن وجود ندارد. معمولاً درمان آن، متمرکز بر بهبود کیفیت زندگی بیمار و کُندکردن علائم بیماری است.

برخی مطالعات نشان می‌دهند قرارگیری در معرض نور چشمک‌زن به مقابله با این بیماری کمک می‌کند. امواج مغزی گاما (فعالیت الکتریکی مغز) به اتصال و پردازش اطلاعات در مغز کمک می‌کند. این امواج گاما در افراد مبتلا به آلزایمر از بین می‌روند.

محققان موسسه تکنولوژی جورجیا معتقدند قرارگیری در معرض نور چشمک‌زن موجب بهبود فعالیت مغزی امواج گاما می‌شود و به از بین رفتن پلاک‌های بتاآمیلوئید کمک می‌کند. این پلاک‌ها، نشانه اصلی بیماری<Sickness> آلزایمر هستند

محققان با استفاده از موش‌ها به درک بهتری از فواید درمانی تأثیر نور چشمک‌زن بر بیماری الزایمر دست یافتند.

در سال ۲۰۱۶، محققان اثبات کردند که اختلال در گاما در موش‌ها منجر به افزایش تشکیل پروتئین پلاک بین سلول‌های مغز شد. آنها همچنین دریافتند قرارگیری موش‌ها در معرض نور چشمک‌زن در طول موج 40 Hz به بهبود گاما کمک کرد و موجب کاهش تشکیل پلاک شد. این شرایط ناشی از افزایش تولید میکروگلیا، سلول ایمنی اصلی مغز، بود.

در مطالعه اخیر، محققان دریافتند قرارگیری در معرض نور 40 Hz موجب تحریک مغز در ترشح سیتوکین های بیشتر می‌شود. این حالت موجب افزایش فعالیت پروتئین‌های فسفات می‌شود.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند. مهر

نظر شما