شناسهٔ خبر: 38344075 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برنامه مهاجرتی جدید انگلیس نگرانی‌ها را برانگیخت

گروه‌های مختلف مرتبط با اقتصاد انگلیس و دیگر بخش‌ها نسبت به برنامه مهاجرتی جدید این کشور ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند این برنامه به کمبود نیروی کار منجر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، دولت انگلیس از یک برنامه مهاجرتی پرده‌برداری کرد که در آن به نیروی‌کار با مهارت کم روادید داده نمی‌شود. گروه‌های مختلف در کنفدراسیون صنعت انگلیس (CBI)، نهادهای وابسته به کشاورزی، مهمانداری، هتل و دیگر بخش‌های این کشور نسبت به این برنامه ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند این برنامه به کمبود نیروی کار منجر خواهد شد.

دولت انگلیس در این برنامه کارفرمایان را ترغیب می‌کند تا از اتکا به نیروی‌کار غیرحرفه‌ای در اروپا خودداری کرده و در حفظ نیروها و توسعه فناوری اتوماسیون سرمایه‌گذاری کنند.

پریتی پتل،  وزیر کشور انگلیس، ادعا کرده سیستم جدید پذیرش مهاجر به «باهوش‌ترین‌ها و بهترین‌ها اجازه می‌دهد به انگلیس مهاجرت کنند.» او در مصاحبه تلوزیونی خود بیان کرده حدود ۸ میلیون انگلیسی بین ۱۶ تا ۶۴ ساله «از نظر اقتصادی غیرفعال» هستند. بعد از به کارگیری برنامه مهاجرتی مبنی بر امتیاز در انگلیس، این افراد می‌توانند  آموزش ببینند تا در بخش‌هایی که با کمبود نیرو مواجه هستند به کار گرفته شوند.

گاردین در این باره گزارش می‌دهد کارفرمایان دولت انگلیس را به حمله به اقتصاد کشور متهم کرده و درباره پیامدهای «فاجعه‌بار» مانند بیکاری و تعطیلی کارخانه‌ها هشدار داده‌اند.

 تونی هادلی، مدیر سیاسی کنفدراسیون استخدام، گفت: «این بیانیه می‌تواند افرادی را از کار برکنار کند که ما نیاز اساسی به آنها داریم. ما به نیروهایی احتیاج داریم که به‌ ما در نگهداری سالمندان، ساختن ساختمان‌ها، و تقویت اقتصادمان کمک کنند.»

یکی از مقامات هتلداری انگلیس نیز  بیان کرد: «اخراج نیروی‌کار با مهارت کم از انگلیس می‌تواند ظرف مدت ۱۰ ماه خسارات جبران ناپذیری به بار آورد.»

مدیرکل کنفدراسیون صنعت انگلیس نیز گفت: «برخی بخش‌ها، مانند بنگاه‌های اقتصادی در چگونگی جذب نیروی کار دچار مشکل خواهد شد.»

همچنین داین ابوت، سیاستمدار بریتانیایی حزب کارگر، نیز با بیان اینکه این سیاست که مهاجران باید زبان انگلیسی خوبی داشته باشند یک پیام رمز گذاری شده است، افزود: « واقعاً قرار است که نابغه‌های ریاضی که زبان خوبی ندارند به کشورمان راه ندهیم؟ این کار غیرانسانی است.»

دولت انگلیس به تازگی برنامه‌ای مهاجرتی مبنی بر امتیاز  ارائه کرده است. طبق این برنامه نیروی کار مهاجر باید به زبان انگلیسی به خوبی مسلط و برای کار حداقل ۵۰ امتیاز کسب کرده باشد.

مهاجران آینده باید حداقل به ۷۰ امتیاز دست پیدا کنند تا بتوانند در انگلیس مشغول به کار شوند. این امتیازات بر مدرک تحصیلی، حقوق دریافتی و کار آنها تاثیرگذار خواهد بود.

خبرنگار امور داخلی انگلیس نیز در گزارش خود بیان کرده برنامه جدید می‌تواند برای مهاجران انگلیسی که در گذشته می‌توانستند به راحتی بین انگلیس و باقی کشورهای قاره اروپا در رفت‌وآمد باشند «چیزی مثل شوک» باشد.

انتهای پیام/ 

نظر شما