شناسهٔ خبر: 38343515 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

تجهیزات سرمایشی پرکاربرد در فصل زمستان

با وجود افت محسوس و کاهش شدید دما در فصل سرد زمستان، همچنان از تجهیزات سرمایشی استفاده وسیعی میشود. در این نوشتار به معرفی تجهیزات سرمایشی پرکاربرد در فصل زمستان پرداخته ایم.

صاحب‌خبر -

خوشبختانه در عصر تکنولوژی و ارتباطات به سر می بریم و تقریبا در هر صنعت با جلوه ای از فناوری های نوین و پیشرفته روبه رو میشویم. در این میان تجهیزات سرمایشی نیز پیشرفت های قابل توجهی داشته اند. این تجهیزات هم اکنون جزء جدایی ناپذیر از زندگی بشر بوده و با بهینه سازی بسیاری از امور، رفاه و افزایش بهره وری را به ارمغان آورده اند. از پرکاربردترین تجهیزات سرمایشی در فصل زمستان می توان به انواع یخچال فریزرها، آبسردکن، یخساز، شربت سردکن،کره گیر، سردخانه های میوه و گوشت و ... اشاره کرد که در ادامه این نوشتار به بحث در این رابطه پرداخته ایم.

معرفی انواع یخساز

در نگاه اول بسیاری از افراد یخساز را همان بخش تولید یخ در یخچال فریزر می دانند، در حالیکه این دستگاه کاملا مجزا بوده و فقط به تولید یخ می پردازد. به طور کلی یخسازها در چهار دسته مختلف یخساز حبه ای، یخساز قالبی، یخساز پودری و یخساز پولکی تولید می شوند. یخساز حبه ای همان طور که از نامش پیداست، یخ های حبه ای و خوراکی تولید میکند. این دستگاه در ظرفیت ها و مدل های مختلف یخساز خانگی، یخساز رستورانی و کافی شاپی و یخساز صنعتی طراحی شده و به فروش می رسند. خنک نمودن انواع نوشیدنی و آبمیوه با یخ های حبه ای بسیار راحت و سریع می باشد. از این رو در مکان های تفریحی و خدماتی همچون هتل ها، رستوران ها و آشپزخانه های بزرگ از یخسازهای حبه ای در تمامی فصل ها استفاده وسیعی میشود.

یخسازهای قالبی در بازار به کارخانه یخسازی نیز معروف می باشند. در گذشته این نوع یخسازها در ساختمان های وسیع به صورت کارخانه های بزرگ احداث می شدند و به نیروی کار زیادی احتیاج پیدا میکردند. یخساز قالبی یخ های سنگین و قطور یک متری با وزن بیش از 20 کیلوگرم تولید میکند. عموم مصرف این نوع یخها به صنایع غذایی و پروتئینی، صنعت شیلات، کشتارگاه های دام و طیور و صنعت عمران تعلق دارد. البته از یخ های قالبی برای عرضه یخ خوراکی و کسب درامد از آن نیز بهره گرفته میشود. امروزه کارخانه یخسازی در ابعاد کوچک و به شکل سیار طراحی میشوند.

یخساز پودری نیز از جمله تجهیزات مفید و پرکاربرد در فصل زمستان و تابستان می باشد. از آنجایی که گوشت دام و ماهی در زمان کشتار به سرعت فاسد میشود، با استفاده از یخ پودری دمای گوشت را کاهش می دهند و از بو گرفتن و فاسد شدن آن جلوگیری می نمایند.

یخساز پولکی نیز مصارف خاصی دارد. یخ های پولکی بسیار نازک بوده و سطح تماس بیشتری با مواد دارند. از این رو برای خنک سازی سریع نوشیدنی ها و کاهش دمای گوشت دام و محصولات دریایی از یخ پولکی استفاده میشود.

یخچال فریزر

تقریبا در تمامی منازل مسکونی و محیط های کاری از یخچال فریزر برای نگه داری مواد غذایی و محافظت طولانی مدت از آنها استفاده میشود. این محصولات در مدل های مختلف و با تکنولوژی های متفاوت طراحی و تولید میشوند. همچنین از نمونه های تجاری این محصولات نیز در فروشگاه ها برای نگه داری مواد غذایی پروتئینی و لبنی استفاده وسیعی میشود.

آبسردکن

آبسردکن ها نیز از جمله تجهیزاتی می باشند که علاوه بر فصل تابستان همچنان در فصل زمستان نیز مورد استفاده قرار میگیرند. زیرا بسیاری از افراد لذت نوشیدن آب خنک و گوارا را به نوشیدنی گرم ترجیح میدهند. علاوه بر این در ایران و در مناطق جنوبی به دلیل گرمای هوا حتی در فصل زمستان، آبسردکن ها به وفور استفاده میشوند. این دستگاه ها در انواع مختلف آبسردکن صنعتی و دومنظوره ای تولید میشوند. آبسردکن های صنعتی برای مکان های عمومی و شلوغ همچون پایانه های مرزی، موکب عزاداری، مساجد، مدارس، بیمارستان ها، ترمینال ها و معابر کنار خیابان کاربرد دارند. آبسردکن های دو منظوره ای نیز با ایجاد آب خنک و آب داغ در محیط های اداری، مطب های پزشکی، ادارات و سازمان ها و مکان های عمومی مورد استفاده قرار میگیرند.

شربت سردکن و یخ در بهشت ساز

آیا می توانید نوشیدن آبمیوه گرم و یا شربت گرم را در فصل زمستان تصور کنید؟! مسلما کسی دوست ندارد آبمیوه گرم و یا شربت گرم میل کند. برای همین منظور حتی در فصل زمستان نیز از شربت سردکن ها و یخ در بهشت سازها استفاده میشود. کافی شاپ ها، رستوران ها و هتل از مصرف کنندگان اصلی دستگاه های شربت سردکن و یخ در بهشت ساز می باشند.

کره گیر

کره گیر و یا مشک برقی از جمله تجهیزات لبنیاتی پرکاربرد در زندگی روزمره ما می باشد. این دستگاه هیچ محدودیت زمانی ندارد و در هر فصل و زمانی می توان از آن استفاده کرد. تولید کره ارگانیک و دوغ کم چرب مزیت اصلی کره گیرها می باشد. علاوه بر فروشگاه های لبنی، این دستگاه ها در منازل شهری و روستایی نیز استفاده میشوند. بسیاری از زنان خانه دار در کنار تأمین کره مایحتاج روزانه، با فروش کره و دوغ برای خود کسب درامد ایجاد می نمایند. این دستگاه ها نیز در مدل های بالازن و پایین زن و در ظرفیت های مختلف طراحی و تولید میشوند.

سردخانه میوه، گوشت و مواد غذایی

تقریبا بیشتر مواد غذایی که مصرف میکنیم، در مسیر رسیدن به دست ما بخش زیادی از عمر خود را در سرما به سر برده اند. مواد پروتئینی همچون گوشت، تخم مرغ و میوه ها سبزی ها و خوراکی های لبنی و ... باید در دماهای پایین با رطوبت مناسب نگه داری شوند. در غیر اینصورت در کوتاه مدت این مواد غذایی فاسد شده و به ماده غیر قابل مصرف تبدیل میگردند. در فصل زمستان درجه هوا سرد و در بسیاری از موارد خشک می باشد. از این رو برای محافظت از مواد غذایی و به صورت انبوه آنها را در سردخانه با دما و رطوبت مناسب نگه داری می کنند. در گذشته سردخانه به صورت یک ساختمان و سالن راه اندازی میشد. در حالیکه امروزه سردخانه ها در انواع کانکسی و قابل حمل نیز طراحی میشوند. این تجهیزات برودتی حتی در فصل زمستان نیز مورد استفاده قرار میگیرند و نقش بسیار پررنگی در سلامت مواد غذایی ایفا میکنند.

تجهیزات برودتی اندیشه سبز

شرکت اندیشه سبز یکی از تولیدکنندگان و تأمین کنندگان اصلی تجهیزات برودتی در داخل کشور می باشد. این شرکت نزدیک به سه دهه است که با تولید انواع دستگاه برودتی همچون انواع یخساز، آبسردکن، کره گیر، سرخانه کانکسی و دیگر تجهیزات برودتی پاسخگوی نیاز بازار می باشد. در ساخت تجهیزات برودتی اندیشه سبز از قطعات اروپایی و برندهای معتبر جهانی استفاده میشود. این شرکت تمامی محصولات خود را با 12 ماه گارانتی و همچنین یک دهه خدمات پس از فروش به بازار عرضه می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت این شرکت مراجعه کنید.  

نظر شما