شناسهٔ خبر: 38343378 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

عادل عبدالمهدی زنگ خطر را برای عراق به صدا درآورد

نخست وزیر پیشبرد امور عراق در نامه‌ای به پارلمان عراق درباره پیامدهای تأخیر در تشکیل دولت جدید هشدار داد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشبرد امور عراق در نامه‌ای به پارلمان عراق درباره پیامدهای تأخیر در تشکیل دولت جدید این کشور هشدار داد.

 

در نامه عبدالمهدی آمده است: من در مورخه 29/‏11/‏2019‬ استعفا کردم و این استعفا از سوی مجلس مورد قبول واقع شد و ما در نیمه دوم فوریه 2020 هستیم و پس از دو ماه و نیم هنوز دولت جدید تشکیل نشده است.

 

او اعلام کرد: طبق قانون اساسی نامزد جدید ظرف 15 روز از تاریخ استعفا باید مأمور تشکیل کابینه شود که این با تأخیر زیاد همراه شد و در اوایل فوریه محمد توفیق علاوی مأمور تشکیل کابینه شد و این نشان‌دهنده بحران سیاسی است. موعد مقرر یک‌ماهه در قانون اساسی برای دادن رأی اعتماد به کابینه جدید از سوی پارلمان در دوم مارس 2020 به پایان می‌رسد از همین رو به نمایندگان ملت درباره ورود به خلاء جدید به سبب مشکلات تشکیل کابینه جدید هشدار می‌دهم.

 

عبدالمهدی تاکید کرد: از همه گروه‌های سیاسی و پارلمان و افکار عمومی و تصمیم گیرندگان می‌خواهم که روند مأموریت محمد توفیق علاوی را برای تشکیل دولت هموار کنند و موانع را از جلوی راه وی بردارند زیرا عدم موفقیت در این باره و عدم دست‌یابی گروه‌های سیاسی به راه حلی پس از سه ماه از استعفای دولت، کشور را در معرض بحران خطرناک قرار می‌دهد.

 

او گفت: از سویی ادامه کار من هم پس از دوم مارس نادرست است و من چاره‌ای جز روی آوردن به راهکارهای موجود در قانون اساسی و اساسنامه کابینه ندارم. هدف من کمک به موفقیت دولت آتی و مصالح کشور است.

 

منبع: مهر

 

نظر شما