شناسهٔ خبر: 38338079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مراسم چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی در کهنوج

مراسم چهلمین روز شهادت «سپهبد قاسم سلیمانی» در کهنوج برگزار شد

مراسم چهلمین روز شهادت «سردار شهید سپهبد سلیمانی» ،همرزمان مجاهدش و یادواره ۱۳۰ شهید شهرستان کهنوج با حضور مردم شهیدپرور و قدرشناس شهرستان کهنوج در مصلی بهمن این شهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج درکرمان،مردم ولایتمدار کهنوج با شرکت در مراسم چهلمین روز شهادت «سردار شهید سپهبد سلیمانی» ، همرزمان مجاهدش و یادواره ۱۳۰ شهید شهرستان کهنوج، بار دیگر میزان عشق و ارادت خود را به سردار دل‌ها و همرزمان مجاهدش نشان دادند و به همگان فهماندند که راه سردار بزرگ سپاه اسلام همچنان ادامه دارد.

سخنرانی مراسم معنوی چهلمین روز شهادت «سردار شهید سپهبد سلیمانی» و سایر شهدای جبهه مقاومت را حجت الاسلام جوشقانیان مدیر موسسه سیره شهدای کل کشور برعهده داشت.

ایشان گفت:شهادت سردار سلیمانی سوز بر سینه نشسته ملت ایران است که به‌‌راحتی خاموش نمی‌شود و این شور برانگیخته قطعاً طومار دشمنان را در هم می‌پیچد و این خط خون نقطه‌ پایان سلیمانی نخواهد بود.

چهل روز از شهادت سردار سرافراز جهان اسلام و یاران مجاهدش می‌گذرد و هنوز داغش برای مردم تازگی دارد مگر می‌شود فراموشش کرد از آنجا که او همانند پدری مهربان برای مردم از خودگذشتگی می‌کرد؛ چهل روز است که پیکر مطهرش در جایگاه ابدی‌اش آرام گرفته و سردار دل‌ها به آرزوی دیرینه‌اش یعنی "شهادت در راه خدا" رسیده است.

به‌راستی که شهادت شایسته او بود، کسی که نامش لرزه به جان دشمن می‌انداخت و او را مظلومانه و فرسنگ‌ها دور از وطن در غربت با شهادت رساندند اما حتی با شهادتش ضربه‌ای مهلک بر پیکره دشمن زد و ضربه مهلک دیگر را مردم قدرشناس بر پیکره دشمن زدند که برای تشییع پیکر مطهر شهدای مقاومت از جان خود گذشتند و از شهرهای دور و نزدیک خود را به زیر تابوتش رساندند.

 ایشان گفت:هر جا که نام قاسم سلیمانی می‌آمد نخستین چیزی که در وجود مردم شکل می‌گرفت غرور بود و نخستین چیزی که در وجود مظلومان شکل می‌گرفت اطمینان خاطر بود امروز نه‌تنها ایران بلکه اکثر مردم و آزادی‌خواهان جهان خود را مدیون او می‌دانند و در چهلمین روز از دست دادنش با تمام توان و قدرت عزاداری می‌کنند و این از برکات خون او است.

نظر شما