شناسهٔ خبر: 38332607 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کمبود فرآورده های خونی در کرمانشاه

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از مردم درخواست کرد با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در استان، خون و پلاکت مورد نیاز بیماران را تامین کنند.

صاحب‌خبر -

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،پژمان صالحی‌فر مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به کاهش ذخایر خونی، گفت : نیاز فوری به خون داریم، پلاکت از همه فروارد‌های خونی در ارجحیت است.

او با بیان اینکه در حال حاضر به تمامی گروه‌های خونی به شدت نیاز داریم، گفت : در حال حاضر ذخیره همه گروه‌های خونی استان به شدت کاهش یافته و نیاز است از سوی شهروندان تامین شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: با توجه به شرایط جوی و برودت هوا، سرما خوردگی و مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، میزان مراجعه به مراکز انتقال خون به طور چشمگیری کاهش یافته در نتیجه ذخایر خونی در مراکز انتقال خون نیز کم شده است.

صالحی‌فر گفت: خیلی از بیمار‌ها ادامه حیاتشان بستگی به همت مردم نوعدوست دارد، دوباره تاکید می‌کنم نیاز شدید به خون داریم.

او با اشاره به اینکه پایگاه‌های انتقال خون آماده دریافت خون‌های اهدایی هستند، افزود: پایگاه انتقال خون استان واقع در شهر کرمانشاه همه روز‌های هفته به جزء جمعه‌ها از ساعت هشت صبح تا ۱۸:۳۰ دقیقه آماده خون‌گیری از داوطلبان است.

صالحی‌فر گفت: امروز (چهارشنبه، ۳۰ بهمن‌ماه) واحد سیار خونگیری این اداره‌کل در شهرستان سنقرو کلیایی مستقر هستند.

او از مردم سنقروکلیای خواست، حتما برای اهدای خون به پایگاه هلال احمر این شهرستان مراجعه و خون و پلاسمای مورد نیاز بیماران را اهدا کنند .

 

 

انتهای پیام/د

نظر شما